شناسهٔ خبر: 68348286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حامیان فلسطین در دوبلین علیه آمریکا در حمایت از اسرائیل تجمع کردند

تهران-ایرنا- حامی فلسطین در دوبلین روز شنبه علیه سیاست های آمریکا در حمایت از حمله نظامی اسرائیل به غزه تجمع کردند و از دولت ایرلند خواستند تا برای کمک به فلسطینی‌ها اقدامات بیشتری انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا از "بلافست تلگراف" این معترضان بنرهای قرمز رنگ بزرگی در اطراف میدان بارناردو در خیابان دام نصب کردند تا به صورت نمادین "خط قرمز" جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در رابطه با رفح در جنوب غزه را به نمایش بکشند. هم اکنون هزاران فلسطینی در منطقه رفح پناه برده اند.

بایدن در ماه مارس ادعا کرده بود که حمله ارتش اسرائیل به رفح، برای دولت او «خط قرمز» خواهد بود و سپس افزود: «اما من هرگز اسرائیل را رها نمی‌کنم.»

با این وجود، ارتش رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرده و صدها غیرنظامی را به خاک و خون کشید.

زوئی لاولور، از کارزار همبستگی فلسطین در ایرلند، گفت که پس از اظهارنظر «خط قرمز» بایدن، اسرائیل «اقدام به بمباران اردوگاه‌های آوارگان کرد، ده‌ها فلسطینی را زنده سوزاند و بیمارستان‌ها را ویران کرد و کادر پزشکی را به قتل رساند.»

معترضان در دوبلین با شعارهایی از جمله "هیچ وقت خط قرمزی وجود نداشت، ایرلند در کنار فلسطین می ایستد" تابلوهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "ارسال اسلحه ممنوع است، غزه فقط ویرانه نیست، غزه یک جنایت است و آیا جنایتی وجود دارد که دولت ما به خاطر آن دولت اسرائیل را مجازات کند؟ "

به گزارش ایرنا، دولت آمریکا اگرچه خود را متمرکز برای دستیابی به آتش بس در غزه نشان می دهد، اما هیچگاه به صورت رمی جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم نکرده و در پس از وقوع هر جنایت وحشتناک توسط این رژیم، از آن دفاع کرده است.

آمریکا همچنین بزرگترین حامی نظامی اسرائیل است در طول حملات بی امان این رژیم به غزه، میلیاردها دلار کمک نظامی به آن کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۴۸ ساعت گذشته، مرتکب ۵ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۶۹ نفر شهید و ۲۱۲ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۰ هزار و ۳۳۴ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۹۳ هزار و ۳۵۶ نفر رسید.

پیش از این منابع خبری گزارش دادند که از بامداد امروز و در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، ۵۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

سازمان دفاع شهری نوار غزه نیز امروز گزارش داد که نیروهای اشغالگر مدرسه «مصطفی حافظ» واقع در غرب شهر غزه را بمباران کرده و ۱۰ نفر را به شهادت رساندند.

این سازمان اعلام کرد که ابزارهای لازم برای آواربرداری در اختیار ندارد، به همین دلیل تعدادی از قربانیان زیرآوار خواهند ماند.

سازمان دفاع شهری غزه تاکید کرد: رژیم اشغالگر یک بخش کامل از مدرسه ای که ۷۰۰ آواره در آن حضور داشتند را بمباران کرد.

این سازمان افزود: این جنایتی علیه غیرنظامیان بی گناه است که در مدرسه پناه گرفته بودند.

نظر شما