شناسهٔ خبر: 67274180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نصرالله: شهادت نقطه قوت در مقاومت و خطرناک‌ترين موضوع براي دشمن است

صاحب‌خبر -
نصرالله: شهادت نقطه قوت در مقاومت و خطرناک‌ترين موضوع براي دشمن است
خبرگزاری آریا - دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود «حاج ابوطالب»، فرمانده شهید مقاومت گفت «شهادت یک نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است و خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست».

حزب‌الله لبنان چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد حاج ابوطالب در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود شهادت شهدای امروز و هفته‌های گذشته محور مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این شهدا علو درجات مسالت کرد.
حزب‌الله لبنان امروز از شهادت چهار رزمنده خود در راه قدس خبر داد.
خبرگزاری آریا

شهادت، خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود گفت: شهادت در فهم اسلامی افتخاری از جانب خداوند، پیروزی بزرگ و نصرتی سرنوشت‌ساز برای هر فردی است که به آن دست یابد.
او با بیان اینکه «شهادت نه شکست است و نه مرگ»، گفت: این یک نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است و خطرناک‌ترین موضوعی است که دشمن با آن روبروست؛ این است که هر رزمنده‌ای در این میدان‌ها می‌جنگد، حامل این فرهنگ، این فکر و ایمان است.
دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد: شکیبایی در برابر مصیبت‌های ناگوار، امری بزرگ است و این چیزی است که از خانواده شهدا می‌بینیم که یقین دارند شهید آن‌ها به زندگی ابدی منتقل شده است. فضای مقاومت سرشار از این فرهنگ، ایمان و شکیبایی است و از این روست که رزمندگان مقاومت دچار سستی نمی‌شوند.
سید مقاومت با اشاره به شهید حاج ابوطالب تصریح کرد شهید ابوطالب در سن 15 سالگی به صفوف مقاومت پیوست و مانند سایر فرماندهان یک رزمنده معمولی بود که پیشرفت کرد و در جوانی چندین منصب داشت. او از نیروهای حزب‌الله بود که از مردم بوسنی و هرزگوین دفاع کرد و سال‌ها در آنجا ماند.
شهید ابوطالب مرد میدان بود
دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص سجایای اخلاقی شهید حاج ابوطالب گفت: او به دینداری، ایمان، منش و خوش رفتاری و تواضع معروف بود و در مورد آخرت خود بسیار می‌اندیشید و با خوشرویی در چهره و غم در دلش برای آخرت خود بسیار تلاش می‌کرد و برای خانواده، مردم و مقاومت یار و یاور بود. شهید حاج ابوطالب به شهید ابوطالب به مدیریت خوب، کارآمدی بالا، تلفیقی از علم، کار، تجربه و تخصص و داشتن روحیه بالا حتی در شرایط دشوار معروف بود و به سختی‌ها به چشم حقارت می‌نگریست بودند و در مقابل آنها تسلیم نمی‌شد.
او افزود: شهید ابوطالب واقعاً مرد میدان و خط مقدم تا شهادت بود و هر جا که بود، دلت را سرشار از اطمینان و یقین می‌کرد چرا که می‌دانستی کوهی استوار داری که می‌توانی به او تکیه کنی و به تشخیص و شجاعت او و پیروزی‌ای که به دست او حاصل می‌شود، اعتماد کنی.
سید نصرالله گفت: ضایعه از دست دادن شهید فرمانده ابوطالب بسیار سنگین است اما همین برای ما کافی است که آن‌ها شهید شدند و رهبران و مجاهدانی را بر جای گذاشتند تا پس از او راه را ادامه دهند، بنابراین پاسخ به جنایت ترور از سوی یگان نصر که شهید فرماندهی آن را بر عهده داشت این بود که این یگان عزم و اراده خود را برای تکمیل مسیر او جزم کند.
در حال تکمیل

نظر شما