شناسهٔ خبر: 67271081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دبیرکل حزب‌الله لبنان:

شهادت رستگاری و پیروزی است | جبهه پشتیبانی لبنان به عملیات خود ادامه می‌دهد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهید «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان فقید حزب‌الله لبنان که هفته گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گفت: شهادت شکست و مرگ نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهید «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان فقید حزب‌الله لبنان که چهارشنبه هفته گذشته در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسید، لحظاتی قبل آغاز شد.

دبیرکل حزب‌ الله لبنان در آغاز سخنان خود به خانواده شهدای امروز و هفته‌های گذشته مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال خواست که این شهدا را قرین رحمت واسعه الهی قرار دهد.

نصرالله ادامه داد: به خانواده شهید ابوطالب برای دستیابی به این مدال الهی تبریک می‌گویم و بابت از دست‌دادن این شهید و شهدایی که از همرزمان حاج ابوطالب بودند و همراه وی به شهادت رسیدند تسلیت می‌گویم.

وی افزود: شهادت در مفهوم اسلامی برای هر فردی که به آن نائل شود، انتخاب از سوی خدا، رستگاری بزرگ و پیروزی قطعی است. موضع خانواده‌های شهدا از جهت رضایت و اعلام اراده و عزم برای ادامه جان‌فاشانی‌ها شرافتمندانه است.

نصرالله ادامه داد: شهادت شکست و مرگ نیست. این موضوع نقطه قوت جبهه‌های مقاومت و خطرناک‌ترتین چیزی که دشمن با آن مواجه می‌شود آن است که رزمندگان این میادین چنین فرهنگ، اندیشه و ایمانی را دارند. فضای مقاومت این فرهنگ، ایمان و صبر را دارد و به این دلیل پرچم از دستان ما به زمین نمی‌افتد و سستی یا ضعف در میان ما نفوذ نمی‌کند.

وی افزود: شهید ابوطالب در ۱۵ سالگی به صفوف مقاومت پیوست و مانند دیگر فرماندهان رزمنده‌ای عادی بود. او پیشرفت شگرف خود را آغاز کرد و در سنین پایین، مناصب پرشماری را بر عهده گرفت. شهید ابوطالب از جمله گروه‌هایی از نیروهای حزب‌الله بود که از اهالی سنی بوسنی دفاع کرد و سال‌ها در آن‌جا حضور داشت.

نصرالله ادامه داد: شهید ابوطالب به تدین، ایمان، اخلاق، خوش‌برخوردی و فروتنی معروف بود، به آخرت خود بسیار می‌اندیشید و با لبی خندان و دلی غم‌آلود برای آن کار می‌کرد. او بسیار کمک می‌کرد و برای خانواده و ملت خود و برای مقاومت بسیار سودمند بود.

وی گفت: شهید ابوطالب به حسن مدیریت، کفایت بالا، علم‌اندوزی، اقدام، مهارت و تجربه و روحیه بالا حتی در دشواری‌ها معروف بود. او دشواری‌ها را هرچقدر هم که بزرگ بودند، کوچک می‌شمرد و در برابر آن‌ها تسلیم نمی‌شد.

نصرالله ادامه داد: شهید ابوطالب به حق تا شهادت مرد میدان و خط مقدم بود و هرجا که حضور داشت، دل‌ها را آکنده از اطمینان، آرامش و این یقین می‌کرد که کوهی بلند وجود دارد که می‌توان به آن تکیه کرد و به تشخیص، دلاوری و پیروزی‌ای که به دستان او محقق خواهد شد اعتماد و باور داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: جبهه پشتیبانی لبنان به عملیات خود ادامه می‌دهد و همراه با جان‌فشانی به دشمن تلفات مالی، جانی، روحی و روانی وارد می‌کند. از روشن‌ترین دلایل قدرت تاثیر جبهه لبنان فریادی است که از فرماندهان دشمن و شهرک‌نشینان می‌شنویم. اگر رخدادهای جنوب لبنان بی تاثیر بود آه و فریادهای آنان را نمی‌شنیدیم.

نصرالله ادامه داد: از آغاز نبرد در جبهه لبنان برای پشتیبانی از غزه، ماشین رسانه‌ای گسترده‌ای روی پنهان‌کردن و کوچک‌نمایی دستاوردها و جان‌فشانی‌های جبهه جنوبی و جبهه‌های پیشتیبانی کار کرده است.

نظر شما