شناسهٔ خبر: 67290420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ژنرال اسرائیلی:ادامه جنگ با حضور نتانیاهو باعث فروپاشی میشود... -

اقتصاد ایران: یک ژنرال ارشد رژیم اسرائیل گفت که ادامه یافتن جنگ غزه همزمان با ادمه دولت نتانیاهو، به «فروپاشی راهبردی» برای این رژیم منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه انتقادات گسترده داخلی از کابینه رژیم اسرائیل، «گادی شمانی» فرمانده سابق لشکر «غزه» در ارتش اشغالگر در سخنانی به انتقاد از سیاست بنیامین نتانیاهو در قبال جنگ غزه و شرایط امنیتی و سیاسی این رژیم پرداخت.

او گفت: «اسرائیل توان تحمل 8 ماه بحران نظامی، سیاسی و امنیتی را ندارد، اوضاع در اسرائیل روز به روز خطرناک‌تر می‌شود و دستاوردهای ارتش بی اثر می‌شود».

او تأکید کرد که فشار به نیروهای ذخیره به اوج خود رسیده و اقتصاد اسرائیل به شکل گسترده متحمل خسارت شده است.

گادی شمانی در ادامه گفت: «اگر نتانیاهو استعفا ندهد و جنگ نیز همچنان ادامه یابد، این شرایط موجب فروپاشی راهبردی برای اسرائیل خواهد شد».

او همچنین به سخنرانی پیش روی نتانیاهو در کنگره اشاره کرد و گفت که سخنرانی نتانیاهو در مقابل کنگره یک فاجعه است و ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای اسرائیل به بار آورد.

فرمانده سابق لشکر غزه در ارتش اشغالگر اسرائیل همچنین همانند «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر، گفت که بعید است حماس به زودی تسلیم شود؛ او تأکید کرد: «عملیات نظامی علیه حماس با چالش‌های بزرگی روبرو است و وضعیت میدانی نشان می‌دهد که انتهای جنگ پیچیده خواهد بود».

انتهای پیام/

نظر شما