شناسهٔ خبر: 67270842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رسیدگی به ۵۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی اردبیل - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل از رسیدگی به ۵۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل در آستانه هفته قوه قضائیه اظهار کرد: از این تعداد پرونده ۳۵۰ هزار فقره در مراجع دادسرا و دادگستری و ۱۵۰ هزار پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف اردبیل با مصالحه مختومه شده تا شاهد تلاش موثر ۷۵۰ نفر از کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف در استان اردبیل باشیم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: دستگاه قضا در بیش از ۶۰ عنوان مجموعه شبه قضایی ورود پیدا کرده و به عضویت کمیسیون هایی نظیر ماده ۱۰۰، هیات تطبیق و ادارات کار و تامین اجتماعی درآمده است.

حجت الاسلام کثیرلو با گرامیداشت هفته قوه قضایه تصریح کرد: از امروز هفته قوه قضائیه شروع می شود که اولین روز به نام رسانه و اطلاع رسانی نامگذاری شده و شاهد برگزاری نشست مطبوعاتی و رسانه ای هستیم.

وی گفت: در این هفته با هدف تحقق سند تحول دستگاه قضا برنامه های مختلفی برگزار می شود که غبارروبی مزار شهدا، برپایی میز خدمت و ارائه مشاوره های حقوقی، برگزاری جلسه کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری، کلنگ زنی سوله اشتغال زندان مرکزی اردبیل، بازدید قضات از زندان، نشست تخصصی دفاع از آزادی های مشروع و حقوق شهروندی و همچنین تجلیل از کارکنان و قضات را در این هفته تدارک دیده ایم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل مهمترین اقدام دادگستری را در یک سال گذشته توجه و تمرکز در بحث پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد و گفت: در سند تحول قضایی نیز بر این موضوع توجه شده تا کاهش وقوع جرایم در جامعه را شاهد باشیم.

حجت الاسلام کثیرلو تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته برخورد شدید با اراذل و اوباش را با هدف ارتقای امنیت روانی مردم انجام دادیم تا میزان جرایم رخ داده خطرناک در استان به حداقل برسد.

وی برخورد با فساد و حساسیت بیشتر بر موضوع ترک فعل مدیران را یادآور شد و بیان کرد: در قالب سند تحول قضائی ما بر تعامل دستگاه قضا با نمایندگان مجلس و قوه مجریه در استان تاکید داریم تا در یک تعامل خوب بتوانیم کارها را به شکل مطلوب به پیش ببریم.

نظر شما