شناسهٔ خبر: 67267540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسیدگی به ۵۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار پرونده در دادسراها، دادگستری و شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر چهارشنبه در آستانه هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع بیش از 500 هزار پرونده در دادسراها، دادگستری و شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 350 هزار پرونده در دادسراها و دادگستری و 150 هزار پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

رئیس شورای قضایی استان اردبیل با بیان اینکه 47 درصد پرونده‌های رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف منجر به مصالحه شده است، گفت: 750 نفر در استان اردبیل در مجموعه شوراهای حل اختلاف به عنوان عضو و کارمند فعال هستند.

کثیرلو افزود: در سه ماهه اول امسال تعداد پرونده‌های مخدومه در شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش به 49 درصد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تلاش شوراهای حل اختلاف 12 نفر محکوم به قصاص از چوبه‌ دار نجات پیدا کرده و با تلاش مجموعه شوراهای حل اختلاف بسیاری از خصومت‌ها با صلح و سازش مخدومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: دستگاه قضای استان در قالب 60 عنوان مجموعه شبه قضایی عضو بوده و فعالیت می‌کند و در این مدت توانسته با حضور در این مجموعه‌های شبه قضایی در حوزه‌های مختلف مالیاتی، شهرداری‌ها، اداره کار، تأمین اجتماعی و... به وظیفه قانونی خود عمل کند.

کثیرلو بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و در قالب کمیته حفظ حقوق بیت المال 11 جلسه در سال گذشته برگزار و 120 مصوبه را شاهد بودیم که این مصوبات منجر به احیای 30 واحد تولیدی و حل مشکلات 92 واحد صنعتی در استان شده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 65 درصد مشکلات این واحدها و اختلاف آنها با بانک‌های عامل بوده که سعی شده در این زمینه اقدامات قانونی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان اردبیل با گرامیداشت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: برنامه‌های هفته قوه قضائیه از امروز 30 خردادماه شروع شده که در روز اول که با نام «رسانه و اطلاع‌رسانی» نامگذاری شده، شاهد برپایی نشست مطبوعاتی و خبری با اصحاب رسانه هستیم.

کثیرلو گفت: فردا به نام «روز قوه قضائیه و خدمت بی‌منت» نامگذاری شده که مراسم زیارت عاشورا و تجلیل از قضات و کارکنان نمونه همراه با دیدار با امام جمعه اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: اول تیرماه به نام «روز تحول و تعالی جهادی در قوه قضائیه» نامگذاری شده که در این روز میز خدمت و مشاوره‌های حقوقی رایگان به هموطنان ارائه شده و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را با حضور رؤسای دادگستری شاهد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چهارمین روز هفته قوه قضائیه به نام «حمایت قضایی از جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده که در این روز ملاقات‌های مردمی را همچون سایر روزها شاهد خواهیم بود و در کنار آن سوله اشتغال زندان استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

کثیرلو اضافه کرد: سوم تیرماه به نام «روز تکریم مردم و ارائه خدمات هوشمند قضایی» نامگذاری شده که در این روز نیز شاهد حضور قضات در زندان‌ها و تجلیل از خیران در حوزه‌های قضایی خواهیم بود.

وی بیان کرد: ششمین روز هفته قوه قضائیه به نام «دفاع از آزادی‌های مشروع و ترویج فرهنگ صلح و سازش» نامگذاری شده که در این روز شاهد برگزاری نشست تخصصی دادگستری استان با محوریت ارتقای حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع خواهیم بود.

رئیس شورای قضایی استان اردبیل یادآور شد: پنجمین روز تیرماه به نام «روز بسط عدالت علوی در مجموعه قضایی» نامگذاری شده و در آخرین روز این هفته نیز با شعار «مقابله با ریشه‌های فساد» سعی ما بر این خواهد بود تا به ارتقای سلامت دستگاه قضا در حد وسع و توان خود کمک کنیم.

انتهای پیام/131/.

نظر شما