شناسهٔ خبر: 67269806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

گلزارهای شهدای کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه مسئولان هستند

عیسی فتحی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلزارهای شهدای این استان نیاز به توجه مسئولان دارند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله خرم روز چهارشنبه، ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ در نشست ساماندهی گلزارهای شهدای استان افزود: خانواده های شهدا همواره برای موضوعاتی چون جاده دسترسی، برق، آب یا روشنایی به بنیاد شهدا و ایثارگران مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای در دست اقدام چرام نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات بوده و همچنین گلزار شهدای «باشت» و «راک» نیز در دست ترمیم است، عنوان کرد: قطعه دوم گلزار شهدای یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند یک نگاه خاص و ویژه است چرا که بخشی از قبور مطهر شهدا خارج از گلزار شهدا قرار دارند و درخواست داریم این موضوع در دستور کار قرار گیرد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خانواده شهدا و جامعه ما توقع دارند که گلزار شهدا همچون امامزادگانی که برای زیارت همواره مورد توجه مردم بوده به خوبی ساماندهی شوند و البته گلزارهای شهدا از سوی مسئولان نیاز به توجه دارند.

خرم روز تصریح کرد: این انتظار را از ادارات کل داریم که هر ماه در شهرستان‌ها جلساتی برگزار کرده تا شرایط را از نزدیک بررسی کنند و در خصوص امور گلزار شهدا استان تصمیم بگیرند تا مردم آثار این جلسات و تلاش‌ها را به خوبی مشاهده کنند.

علی محمد روستا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ما شهدا را به یاد سپرده ایم نه به خاک، و در اقصی نقاط استان شهدایی داریم که وقتی به زندگی نامه ایشان نگاه می کنیم، به جز اخلاص و پاکی چیزی نمی‌بینیم. در تمام فرهنگ‌ها کسانی که در راه میهن کشته یا جانباز می شوند جایگاه بسیار بلندی به خصوص در جامعه شیعه و اسلامی دارند که شهدا و ایثارگران در جامعه شیعه و کشور ما بالاترین منزلت را دارند و باید آرامگاه‌های آنان از شان بالایی برخوردار باشد بنابراین دستگاه‌های اجرایی استان که در زمینه‌های توسعه زیرساخت کار می‌کنند باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: دغدغه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود و یکی از زمینه‌هایی که باید برای تکریم این عزیزان تلاش کنیم موضوع گلزارهای شهداست که سعی شده در این خصوص مشکلات خانواده‌های شهدا را به صورت عینی بررسی کنیم.

به گزارش ایسنا، روستا بیان کرد: با توجه به تعداد گلزارهای شهدا و شرایط دسترسی آنها گاهی اوقات ممکن است توان مالی و اعتباری ادارات کل پاسخگوی تمام پروژه‌ها نباشد اما اهتمام ما بر این است که با هدفگذرای و مشخص کردن تعداد گلزارهای شهدا فرایند ساماندهی آنها را در زمینه‌های مختلف همچون جاده دسترسی، آب یا برق و روشنایی انجام دهیم.

انتهای پیام

نظر شما