شناسهٔ خبر: 67269305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبعیت از هوای نفس و آرزوی طولانی داشتن دو عامل مهم تباهی انسان است

امام جمعه ارومیه گفت: تبعیت از هوای نفس و آرزوی طولانی داشتن دو عامل مهم تباهی انسان است.

صاحب‌خبر -

تبعیت از هوای نفس و آرزوی طولانی داشتن دو عامل مهم تباهی انسان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه اخلاق مدیران با اشاره به این که به فرموده امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه تبعیت از هوای نفس و آرزوی بزرگ و طولانی داشتن انسان را به سراشیبی سقوط می‌برد، گفت: تبعیت از هوای نفس انسان را از طرفداری حق نگه می‌دارد و آرزوی طولانی داشتن نیز موجب می‌شود انسان آخرت را از یاد ببرد. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: حضرت امام علی (ع) در ادامه فرمودند دنیا به سرعت در حال تمام شدن است و اخرت در حال آمدن، پس باید لحظه به لحظه زندگی را قدر بدانیم و از فرزندان اخرت باشیم نه از فرزندان دنیا چرا که در اخرت هر کدام به انچه که دوست داشتند و خود را فرزند او می‌دانستند لاحق می‌شوند. وی تصریح کرد: اگر مدیران از هوای نفس تبعیت کنند همه مجموعه تحت مدیریت خود را به سقوط می‌کشانند و اگر مدیری اهل آرزوی طولانی باشد یک مجموعه را به تباهی می‌کشاند. 

امام جمعه ارومیه در ادامه با تاکید بر این که محیط اداره نباید محیط خلوت نامحرم باشد چرا که در جمع دو نامحرم نفر سوم آن شیطان است خاطرنشان کرد: در آیات مختلف قرآن کریم رعایت حریم نامحرم مورد تاکید قرار گرفته است و بر این اساس تاکید شده که ارتباط با نامحرم باید به حداقل برسد و باید در دستگاه‌های اجرایی نیز این مهم رعایت شده تا موجب معصیت افراد در ادارات نشود.

دبیر شورای هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه با اشاره به این که سامانه سو سامانه مطالبه گری مردم از دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی است که از امروز در سطح استان شروع به کار می‌کند گفت: این سامانه در تمام ادارات نصب می‌شود تا انتقادات مراجعین و ارباب رجوع توسط این سامانه ثبت و به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارسال شود. 

حجت الاسلام مومن با عنوان این که این نرم افزار از بستر‌های اینترنتی مختلف از جمله سامانه بازار به صورت رایگان قابل دریافت است ادامه داد: مراجعین به این سامانه می‌توانند بعد از طرح شکایت خود، مورد ارسالی به این سامانه را در مراحل مختلف پیگیری کنند. 

همچنین در این جلسه از سامانه سو سامانه پیگیری انتقادات ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی نیز رونمایی شد.

نظر شما