شناسهٔ خبر: 67269127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه انصارالحسین همدان

همزمان با سفر سردارفدوی به استان، مرحله اول دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه انصار الحسین با هدف آموزش‌های اشتغال محور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: به فرماندهان سپاه استان‌ها تاکید شده تا آموزش مشاغل به جامعه هدف برای تحقق شعار سال و فعالیت‌ها با توجه به شرایط بومی منطقه باشد تا بازار تولید و عرضه داشته باشد.

سردار علی فدوی با اشاره به اینکه در دولت رئیس جمهور شهید اهتمام زیادی بر این موضوع بود، گفت: با رشد و رونق این فعالیت‌ها شاهد شکوفایی اقتصاد در کشور خواهیم بود و مشاغل خانگی در دستور کار سپاه استان‌ها باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین استان همدان هم گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی در مساحت ۷ هکتار و با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیانی که برای مهارت‌افزایی در حوزه اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها، پایگاه‌های مقاومت به دنبال حرفه آموزی و اشتغال هستند، ایجاد شده است.

سرهنگ قره باغی بابیان اینکه در این دهکده، کارگاه‌هایی در ۲۳ رسته شغلی برای کسب مهارت و اشتغالزایی ساخته می‌شود، گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های پرورش ماهی، گل و گیاه، خوراک دام، قارچ، صنایع دستی ایجاد و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم از ۱۰ کیلومتر خط انتقال و مخزن ۶۰۰ متر مکعبی آب روستای ارزانفود با ۶ و نیم میلیارد تومان هزینه بهربرداری و و احداث ساختمان ستادی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین در زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع و ۴ طبقه آغاز شد.

استاندار همدان هم در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی روستای ارزانفود گفت: در سفری که رئیس جمهور شهید به استان در ششم مرداد ۱۴۰۱ داشتند، خدمات ارزشمندی برای استان به ارمغان آورده شد و در تفاهمات و دستوراتی که صادر کردند بحث توجه به عمران و آبادی روستا‌ها مد نظر ایشان بود.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: سپاه پاسداران با پیشینه درخشان در حوزه عمران و آبادانی و محرومیت زدایی، با کمک اعتبارات سفر شهید رئیسی به استان، تفاهنامه آبرسانی به ۳۶۰ روستا را امضا کرد.

نظر شما