شناسهٔ خبر: 67268408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با هدف آموزش‌های اشتغال محور

افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه انصارالحسین همدان

خبرگزاری صدا و سیما

همزمان با سفر جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به استان، مرحله اول دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه انصار الحسین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: به فرماندهان سپاه استان‌ها تاکید شده تا آموزش مشاغل به جامعه هدف برای تحقق شعار سال و فعالیت‌ها با توجه به شرایط بومی منطقه باشد تا بازار تولید و عرضه داشته باشد.

سردار علی فدوی با اشاره به اینکه در دولت رئیس جمهور شهید اهتمام زیادی بر این موضوع بود، افزود: با رشد و رونق این فعالیت‌ها شاهد شکوفایی اقتصاد در کشور خواهیم بود و مشاغل خانگی در دستور کار سپاه استان‌ها باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین استان همدان هم گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی در مساحت ۷ هکتار و با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیانی که برای مهارت‌افزایی در حوزه اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها، پایگاه‌های مقاومت به دنبال حرفه آموزی و اشتغال هستند، ایجاد شده است.

سرهنگ قره باغی بابیان اینکه در این دهکده، کارگاه‌هایی در ۲۳ رسته شغلی برای کسب مهارت و اشتغالزایی ساخته می‌شود، گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های پرورش ماهی، گل و گیاه، خوراک دام، قارچ، صنایع دستی ایجاد و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

<div id="video-display-embed-code_11232052"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263654/11232052?width=600&height=350"></script></div>

در ادامه این مراسم از ۱۰ کیلومتر خط انتقال و مخزن ۶۰۰ متر مکعبی آب روستای ارزانفود با ۶ و نیم میلیارد تومان هزینه بهربرداری و و احداث ساختمان ستادی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین در زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع و ۴ طبقه آغاز شد.

استاندار همدان هم در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی روستای ارزانفود گفت: در سفری که رئیس جمهور شهید به استان در ششم مرداد ۱۴۰۱ داشتند، خدمات ارزشمندی برای استان به ارمغان آورده شد و در تفاهمات و دستوراتی که صادر کردند بحث توجه به عمران و آبادی روستا‌ها مد نظر ایشان بود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: سپاه پاسداران با پیشینه درخشان در حوزه عمران و آبادانی و محرومیت زدایی، با کمک اعتبارات سفر شهید رئیسی به استان، تفاهنامه آبرسانی به ۳۶۰ روستا را امضا کرد.

نظر شما