شناسهٔ خبر: 67465374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گیلان:

دادستان‌ها ترک فعل برخی مدیران را به بازرسی اعلام کنند

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دادستان‌ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی کل استان اعلام کنند تا تخلفات آنان در هیأت‌های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۱۱ تیرماه به همراه معاونین قضایی در بازدید از دادگستری خمام، در نشست با حضور مسئولان قضایی این شهرستان، با تقدیر از زحمات قضات و کارکنان دادگستری خمام، اظهار کرد: حل مساله شعب نامتعارف در دادسراها و همچنین کاهش پرونده‌های معوق باید در اولویت کار محاکم استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دادرسی‌ها باید مطابق آیین دادرسی باشد، افزود: ماندن پرونده بیش از یک سال مصداق اطاله دادرسی است که باید مورد توجه مسئولان قضایی قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی گیلان، جمع آوری دلایل متقن و محکم را از وظایف دادسراها دانست و گفت: آراء منقوض در دادگاه‌ها کاهش یابد و اتقان آراء ارتقاء یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اظهار تاسف از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان گیلان، تصریح کرد: بی‌انضباطی در جامعه نباید به عادت تبدیل شود و همگان باید در برابر قانون تمکین داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی یکی از وظایف دستگاه قضایی را احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع عنوان کرد و گفت: برخی از مصادیق تضییع حقوق عامه توسط مدیران دستگاه ها صورت می‌گیرد که باید به آن رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: دادستان‌ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی کل استان اعلام کنند تا تخلفات آنان در هیات‌های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان همچنین با تعدادی از مراجعین در محل دادگستری شهرستان خمام گفت‌وگو و دستورات لازم را جهت بررسی مشکلات قضایی آنان صادر کرد.

دادستان‌ها ترک فعل برخی مدیران را به بازرسی اعلام کنند

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه در بازدید از پروژه کانون پرورشی فکری کودکان نوجوانان شهرستان خمام، دستورات مقتضی را صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از شروع پروژه کانون پرورشی فکری کودکان نوجوانان شهرستان خمام می گذرد و هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: شهرداری خمام بدون رعایت ضوابط و قوانین اقدام به ساخت غرفه‌هایی مقابل این بنا کرده که موجب اخلال در تکمیل و استفاده از ساختمان کانون شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری خمام موظف است ظرف مدت پنج روز بنای غیر قانونی ایجاد شده را تخریب کند و دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید انشعابات مورد نیاز کانون پرورشی فکری کودکان نوجوانان را در اختیار آن قرار دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، رئیس شورای قضایی گیلان، خاطرنشان کرد: امید است این پروژه کمتر از یک ماه به بهره‌برداری رسیده و مردم از ظرفیت‌های این مرکز در راستای ارتقاء فرهنگ آموزش و پرورش و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نظر شما