شناسهٔ خبر: 67268805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان زنجان؛

در برخورد با قصورات پزشکی مماشات نداریم

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:با قصورات پزشکی که منجر به واردشدن ضرر و زیان‌هایی به بیمار و حتی مرگ او می‌شود برخورد جدی صورت می گیرد و مماشات در این خصوص نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه(۳۰ خردادماه)بمناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص جرائم سرقت در این استان اظهار کرد: در طی ۲ ماهه نخست سال جاری ۲۴ درصد کاهش در جرائم سرقت داشته ایم.

وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی ورودی پرونده ها نسبت به سال ۱۴۰۱ افزود: در سال گذشته رشد ۲۲ درصدی در خصوص اعمال جرایم جایگزین حبس در زنجان داشته ایم.

رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته ۱۱ پرونده قصاص با همکاری شورای حل و اختلاف منجر به رضایت و حکم قصاص به اجرا در نیامده است.

حجت الاسلام فرجی بر حق اظهار کرد: عنوان اول جرائم بزه کاری در استان زنجان ایراد ضرب و جرح عمدی است که علل آن کم حوصلگی و کاهش آستانه تحمل مردم است که باید اقدامات فرهنگی در این خصوص اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان اراضی رفع تصرف شده در استان یک هزار و ۲۳٠ هکتار بوده است، گفت: طی سه ماهه اول سال جاری ۳۹۹ هکتار اراضی رفع تصرف شده است.

رئیس دادگستری زنجان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پرونده قصورات پزشکی در استان زنجان، بیان کرد: سال گذشته پرونده های پزشکی در خصوص شکایت بیماران و قصورات پزشکی بوده ولی شکایتی از فرار مالیاتی پزشکان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام فرجی بر حق با بیان اینکه نظارت بر سلامت افراد جامعه و اجرای قوانین از وظایف قوه قضائیه است، گفت: با قصورات پزشکی که منجر به واردشدن ضرر و زیان‌هایی به بیمار و حتی مرگ او می‌شود برخورد جدی صورت می گیرد و مماشات در این خصوص نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما