شناسهٔ خبر: 67268457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نوید بهره‌برداری از ساختمان جدید داروخانه ویژه شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با خبرنگاران از افتتاح ساختمان جدید داروخانه ویژه در عید سعید غدیرخم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، دکتر محمدجواد راعی گفت: ساختمان جدید داروخانه ویژه با هدف دسترسی بهتر بیماران به دارو‌های خاص در فضایی به مساحت حدود ۳۵۰ متر مربع زیر بنا و با صرف بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه در خیابان زند و مجاورت بیمارستان‌های مرجع و سازمان‌های بیمه به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با بیان اینکه مدیریت نظارت بر فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه برتر کشور را در برخی شاخص‌ها از جمله پایش سموم و آفت کش‌ها در محصولات خام کشاورزی کسب کرده است، گفت: در حال حاضر نمونه‌برداری ۸۰ درصد از محصولات خام کشاورزی در استان فارس در سطح باغ‌ها و مزارع انجام میشود درحالیکه در دیگر استان‌ها نمونه برداری محصولات در سطح میادین و عرضه صورت می‌گیرد.

دکتر راعی مزیت اجرای این طرح را ارائه راهکار و اقدامات بازدارنده در مواردی که در مزرعه و باغ عدم انطباق با استاندار‌ها مشاهده می‌شود، برشمرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: با توجه به اجرای موفق طرح حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک در فارس، این استان به عنوان استان معین برای اجرای طرح حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان انتخاب شده است.

دکتر راعی همچنین گفت: وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی طرح موفق تولید و عرضه نان کامل در استان فارس را به عنوان الگویی به دیگر استان‌های کشور معرفی کرده است.

وی افزود: به منظور بهینه سازی مصرف دارو clean room یا اتاق تمیز در سه بیمارستان نمازی، فقیهی و امیر راه اندازی شده است.

<div id="video-display-embed-code_11232027"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263638/11232027?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما