شناسهٔ خبر: 67267997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی ۷ اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر از برپایی هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر خبر داد و گفت: بیشتر مصدومان از بیمارستان ترخیص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یعقوب سلیمانی پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر در خراسان رضوی، اظهار داشت: در بازدیدی که از مناطق زلزله زده و مراکز درمانی داشتیم، مشخص شد عوامل هلال‌احمر، فرمانداری و دیگر نهادها دست در دست هم خدمات خیلی خوبی را به زلزله زدگان ارائه کردند.

وی افزود: تاکنون هفت اردوگاه اسکان اضطراری برای زلزله زدگان برپا شده است و اگر نیاز باشد این اردوگاه‌ها افزایش پیدا خواهد یافت.

به گفته سلیمانی، جمعیت هلال‌احمر تا آخرین لحظه در کنار مردم قرار دارد و خدمات خود را به زلزله‌زدگان ارائه خواهد کرد.

برپایی ۷ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر

برپایی ۳۴۰ دستگاه چادر اسکان

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: در همان ساعات اولیه، پس از وقوع زلزله به جهت آمادگی که در مجموعه هلال احمر وجود دارد، به جهت، اصول و اهدافی که در جمعیت حاکم است، نیروهای امدادی در منطقه زلزله‌زده حضور پیدا و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

سلیمانی با بیان این که ۳۴۰ دستگاه چادر در اردوگاه‌های برپا شده است، افزود: ۲۲۶ امدادگر درقالب ۴۱ تیم عملیاتی و واکنش سریع، یک فروند بالگرد و بیش از ۱۷ خودروی امدادی، در ۷۶ عملیات امدادی شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، زلزله پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر دیروز سه‌شنبه بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد به وقوع پیوست.

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما