شناسهٔ خبر: 67289268 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سقوط مرگبار بهمن در پیرانشهر

ایرنا

مسوول مرکز فوریت هایی پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر گفت: سقوط بهمن در دامنه کوهستان قندیل این شهرستان، یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ابراهیم عزیزنژاد شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: این افراد در قابل یک تیم هفت نفری به دامنه کوهستان قندیل و در منطقه مشهور به «شیخ عایشه» رفته بودند که توده‌های برف از منطقه بالادست آنان به سمت پایین سرایز شده بود.

وی اضافه کرد: در روزهای پایانی هفته جاری با توجه به افزایش ناگهانی دمای هوا، توده‌های برف ذوب شده و بر اثر کوچکترین ارتعاش صدا و یا تیراندازی به سمت پایین حرکت می‌کنند.

مسوول مرکز فوریت‌هایی پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر گفت: در این عملیات علاوه بر فوریت‌های پزشکی، تیم‌هایی از امداد و نجات هلال احمر، نیروهای سپاه و مردم محلی نیز حضور داشتند و سرانجام پس از چندین ساعت تلاش توانستند افراد مدفون شده در زیر برف را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: یکی از این افراد بر اثر شدت فشار و برخورد برف جان خود را از دست داده بود و یک نفر دیگر نیز از ناحیه نخاع مصدوم شده بود.

عزیز نژاد گفت: برای انتقال این مصدوم درخواست بالگرد هم شد اما با توجه به شدت وزش باد در این منطقه امکان انتقال هوایی مصدوم مقدور نبود و مصدوم را از طریق زمین به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست در این فصل که احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی وجود دارد، از حرکت در دامنه های برفگیر خودداری کنند.

منطقه کوهستانی و مرزی «شیخ عایشه» در دامنه قندیل و در ۶۰ کیلومتری غرب پیرانشهر قرار دارد و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما