شناسهٔ خبر: 67292621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سقوط بهمن در پیرانشهر یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت

مسئول مرکز فوریت‌هایی پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر گفت: سقوط بهمن در دامنه کوهستان قندیل این شهرستان، یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

صاحب‌خبر -
سقوط بهمن در پیرانشهر یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت
 
عکس آرشیوی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، ابراهیم عزیزنژاد گفت: این افراد در قالب یک تیم هفت‌نفری به دامنه کوهستان قندیل و در منطقه مشهور به «شیخ عایشه» رفته بودند که همزمان با ورود این تیم به منطقه توده‌های برف از منطقه بالادست به سمت پایین سرایز می‌شود. عزیز نژاد ادامه داد: با تلاش تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروهای سپاه و مردم محلی سرانجام پس از چندین ساعت جست و جو، افراد مدفون شده در زیر برف پیدا شد.
 
مسئول مرکز فوریت‌هایی پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر گفت: یکی از این افراد بر اثر شدت فشار و برخورد برف جان خود را از دست داده بود و یک نفر دیگر نیز از ناحیه نخاع مصدوم شده بود. عزیز نژاد افزود: برای انتقال این مصدوم درخواست بالگرد هم شد اما با توجه به شدت وزش باد در این منطقه امکان انتقال هوایی مصدوم مقدور نبود و مصدوم را از طریق زمین به مراکز درمانی منتقل کردند. وی همچنین به احتمال افزایش سقوط پی در پی بهمن در این منطقه اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی هفته جاری با توجه به افزایش ناگهانی دمای هوا، توده‌های برف ذوب شده و بر اثر کوچکترین ارتعاش صدا و یا تیراندازی به سمت پایین حرکت می‌کنند.
 
مسئول مرکز فوریت‌هایی پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر از کوهنوردان و گردشگران خواست در این فصل که احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی وجود دارد، از حرکت در دامنه‌های برفگیر خودداری کنند.

نظر شما