شناسهٔ خبر: 67267889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

جزئیات جدیدترین فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس

خبر ورزشی

علیرضا بیرانوند بار دیگر قراردادش را فسخ کرد تا هواداران پرسپولیس را در شوک فرو ببرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا بیرانوند گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی در ششمین فصل حضور خود در باشگاه پرسپولیس موفق شد ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر را کسب کند و به رکورد فوق العاده‌ای دست پیدا کند. بیرانوند که دومین مقطع حضورش در پرسپولیس را سپری می‌کند، یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد. با این وجود علیرضا عصر سه‌شنبه در اقدامی عجیب قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و نامه فسخ قراردادش هم امروز به باشگاه پرسپولیس رسید. اتفاقی که موجی از انتقادات را علیه این بازیکن ملی‌پوش به راه انداخت و هواداران پرسپولیس را به شدت ناراحت کرد.

اما بیرانوند چطور توانست قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند و از این تیم جدا شود؟ این گزارش را تا انتها بخوانید!

ادعای بیرانوند درست نبود!

علیرضا بیرانوند چند روز قبل و بعد از بازی ایران مقابل ازبکستان در ورزشگاه آزادی در واکنش به داشتن بند فسخ قرارداد مدعی شده بود که هیچ بند فسخی در قراردادم نیست و فصل بعد هم با پرسپولیس قرارداد دارم. بیرانوند مدعی شده بود که هیچ فشاری به باشگاه برای دریافت مطالباتش نیاورده و او به قرارداد سال بعد خود پایبند است. حالا با توجه به فسخ قرارداد علیرضا با پرسپولیس مشخص است که ادعای مطرح شده از طرف او درست نبود و بیرانوند با توجه به بند فسخی که در قرارداد او گنجانده شده بود، توانست به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ کند.

بیرانوند سناریوی سال قبل را تکرار کرد!

بیرانوند سال گذشته و تقریبا در همین مقطع از سال هم این اتفاق را تکرار کرد و قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد. علیرضا پیشنهاد سنگینی از استقلال داشت و تا یک قدمی رفتن به این تیم هم پیش رفت. در نهایت، اما علیرضا دوباره به پرسپولیس برگشت و قرارداد دو ساله جدیدی را به امضا رساند. او در گفتگو با فوتبال ۳۶۰ در این خصوص گفت: داستان پیوستن من به استقلال در نقل‌وانتقالات یک بازی هماهنگ‌شده بود و از قبل با سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و آقا یحیی هماهنگ و صحبت کردم که درویش به خودش بیاد و پرسپولیس را جمع کند که بعد از این ماجرا همه چیز درست شد و قرارداد امید عالیشاه در شمال تمدید شد. باشگاه استقلال به من ۴۰ میلیارد تومان نقد به عنوان پیش‌پرداخت که شامل سکه و درهم بود پیشنهاد داد، علاوه بر ۷۰ میلیارد تومان در قرارداد برای دو سال و ۱۰ میلیارد تومان یک زمین فول آپشن در کرج که واقعا پیشنهاد وسوسه انگیزی بود.

فسخ قرارداد با هماهنگی باشگاه بود؟!

بیرانوند مدعی شده بود که سال قبل فسخ قراردادش با هماهنگی چند بازیکن تیم و یحیی گل محمدی انجام شد و از ابتدا هم قرار نبود به استقلال برود. حالا امسال پرسپولیس بدون سرمربی است و مشخص نیست فسخ قرارداد امسالش هم با هماهنگی صورت گرفت یا خیر. عده‌ای در این بین مدعی شدند فسخ قرارداد امسال بیرانوند هم با هماهنگی انجام شد و او می‌خواهد قرارداد جدیدی با مبلغ بالاتر با پرسپولیس ببندد. اتفاقی که اگر انجام شود، به نوعی دور زدن قانون خواهد بود و کار قشنگی نیست.

پای پیشنهاد ۱۲۰ میلیاردی در میان است؟!

فصل قبل پیشنهاد وسوسه انگیز استقلال در میان بود و علیرضا مذاکراتی را با این باشگاه انجام داده بود. حالا خبر رسیده امسال هم بیرانوند پیشنهاد سنگینی از یک تیم پولدار لیگ برتری دریافت کرده است و ممکن است فسخ قرارداد او به خاطر توافق با این باشگاه مذکور انجام شده باشد. این باشگاه لیگ برتر حاضر است برای دو فصل مبلغ چشمگیر ۱۲۰ میلیارد تومان را به علیرضا پرداخت کند که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

باشگاه پرسپولیس: بیرانوند اجازه فسخ قرارداد را نداشت!

باشگاه پرسپولیس خیلی زود نسبت به فسخ قرارداد بیرانوند واکنش نشان داد. در همین خصوص عضو کمیته حقوقی و وکیل باشگاه پرسپولیس در ارتباط با فسخ یک طرفه قرارداد از سوی علیرضا بیرانوند، اظهار داشت: قرارداد جناب آقای بیرانوند به شماره ۱۱۸۵، در ابتدای فصل ۰۳-۱۴۰۲ و به مدت دو فصل منعقد شد. به این ترتیب تا پایان فصل پیش روی فوتبال ایران، اعتبار داشت. این قرارداد فاقد بند فسخ بود.

وی ادامه داد: در فروردین ماه سال جاری (۱۴۰۳) الحاقیه‌ای به این قرارداد اضافه شد. بر اساس آن، باشگاه تعهد نمود که مطالبات ایشان بابت قرارداد ۱۱۸۵ تا ۱۵ روز پس از خاتمه فصل رقابت‌ها پرداخت شود. طبق گزارش معاونت محترم امور مالی، تمام مطالبات ایشان از بابت قرارداد ۱۱۸۵، اعم از اصل قرارداد، پاداش‌ها و امتیازات (آپشن‌ها)، تماما تامین و پرداخت شده است و ایشان هیچ‌گونه طلبی بابت قرارداد ۱۱۸۵ از باشگاه پرسپولیس ندارد.

با این وجود، نامبرده در تاریخ امروز، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، با مراجعه به سازمان لیگ فوتبال ایران نسبت به فسخ یک طرفه قرارداد ۱۱۸۵ اقدام نمود و جهت و دلیل این اقدام را عدم دریافت مطالبات مربوط به قرارداد مذکور عنوان کرده است، در حالی که وفق گزارش معاونت امور مالی، علیرضا بیرانوند از محل قرارداد ۱۱۸۵ طلبی ندارد.

وکیل باشگاه پرسپولیس در پایان تصریح کرد: بنابراین، به طور مشخص فسخ یک‌طرفه ایشان نسبت قرارداد موصوف (۱۱۸۵)، غیر موجه تلقی می‌شود و استفاده از ظرفیت‌های مقررات انضباطی فوتبال و مقررات تعیین وضعیت پس از تصمیم مدیران باشگاه، نسبت به ایشان قابل اعمال خواهد بود.

قرارداد بیرانوند چقدر بود؟

قرارداد بیرانوند برای سال قبل چیزی در حدود ۱۶ میلیارد تومان بود و قرارداد علیرضا برای فصل آینده هم حدود ۱۸ میلیارد تومان تنظیم شده بود. با این حال حالا و بعد از فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس، این بازیکن یا باید از این تیم جدا شود و یا اینکه قرارداد جدیدی را با بیرانوند امضا کند.

هواداران شاکی از رفتار بیرانوند

در اینکه بیرانوند مهره تاثیرگذاری برای پرسپولیس است و او در سال‌های اخیر بار‌ها به تیمش در راه قهرمانی کمک کرده، ولی با توجه به اتفاقات اخیر و فسخ قرارداد این بازیکن با پرسپولیس، هواداران این تیم به شدت از رفتار بیرانوند شاکی هستند. آن‌ها معتقدند علیرضا حتی اگر درخواستی هم داشت می‌توانست به صورت منطقی مطرح کند؛ نه اینکه قراردادش را فسخ کند. هرچه که هست پرسپولیسی‌ها دیگر از بیرانوند حمایت نمی‌کنند و این موضوع کاملا به ضرر گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی خواهد بود. اتفاقی که حتی ممکن است به قیمت جدایی علیرضا از پرسپولیس تمام شود و بیرانوند را فصل دیگر در تیمی به غیر از پرسپولیس ببینیم.

بیرانوند پیشنهاد خارجی ندارد!

طی روز‌های گذشته شایعاتی در خصوص پیشنهاد بیرانوند از چند تیم خارجی و به خصوص لیگ روسیه شنیده شد، ولی پیگیری‌های ما نشان می‌دهد علیرضا پیشنهاد خارجی ندارد و همه پیشنهادات او از تیم‌های داخلی است.

نظر شما