شناسهٔ خبر: 67267067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرگ خرس قهوه‌ای و توله اش در مسیر آزادراه شیراز - اصفهان

خرس قهوه‌ای و توله اش در مسیر آزادراه شیراز - اصفهان بر اثر برخورد با چند خودرو تلف شدند.

صاحب‌خبر -

لیلا جولایی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک محیط زیست فارس با اشاره به بروز حادثه تصادف برای یک خرس قهوه‌ای و توله اش در شهرستان کامفیروز، اظهار کرد: یک فرد خرس قهوه‌ای و توله اش در محور آزادراه شیراز - اصفهان بر اثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند.

او گفت: جنگل‌های زاگرس در شهرستان‌های مرودشت و اقلید از مهم‌ترین زیستگاه خرس قهوه‌ای در استان است و عبور جاده از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای با نا امن کردن و قطع کریدور‌های مهاجرتی آن‌ها یکی از عوامل مهم تهدید کننده بقای این گونه ارزشمندحیات وحش است.

 جولایی ادامه داد: محافظ‌هایی که در وسط بزرگراه نصب می‌شوند، با ایجاد مانعی برای عبور حیوانات موجب به دام افتادن و برخورد آن‌ها با خودرو‌ها می‌شوند که در این سوانح احتمال صدمه به خودرو و سرنشین آن نیز وجود دارد.

 رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اضافه کرد: برای حفاظت از گونه‌های ارزشمندی مانند خرس قهوه ای، ایمن سازی آزادراه شیراز - اصفهان باید در اولویت مسئولان امر قرار گیرد.

او تصریح کرد: نصب تابلو‌های هشدار دهنده و چراغ‌های چشمک زن و ایجاد مسیر‌های عبور حیات وحش می‌تواند از بروز اتفاقات این‌چنینی پیشگیری کند.

نظر شما