شناسهٔ خبر: 67287443 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

به این خانواده ها زمین داده می شود

اقتصادنیوز: طی روزهای اخیر در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و سهند زمین واگذار شده و امروز نیز در شهر جدید امیرکبیر در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری به منظور ساخت خانه‌های ویلایی زمین اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت عمران شهرهای جدید، همراستا با طرح نهضت ملی مسکن و در قالب طرح جوانی جمعیت اقدام به واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن دارای سه و چهار فرزند می‌کند. در این راستا هفته گذشته در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و سهند واگذاری زمین وجود داشته و در شهرهای جدید اصفهان هفته آینده واگذاری انجام می‌شود. امروز هم در شهر جدید امیرکبیر با حضور احمد وحیدی ـ وزیر کشور، غفوری ـ مدیرعامل شهرهای جدید و مخلص‌الائمه ـ استاندار مرکزی، زمین‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ متری برای ساخت خانه‌های ویلایی به متقاضیان، زمین اهدا شده است.

وحیدی در آیین اهدای زمین‌ به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی گفت: در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می‌رسید. همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می‌شد. از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که گفته می‌شد حتی مشکل آب کشور هم بدون حل مسائل ما با آمریکا درست نمی‌شود اما این باور ۱۰۰ درصد غلط و شرک آلود بود.

عبور طرح نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد

سعید غفوری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در این مراسم بیان کرد: شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد.

به گفته غفوری امروز ساخت و ساز طرح نهضت ملی از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد گذشته و در هفته‌های آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت که به برکت خون رییس جمهور شهید محقق شده است. امیدواریم این طرح ملی در سنوات آینده تداوم داشته باشد.

خبر مرتبط
افزایش تخلف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن/ درخواست مهم از دولت+ فیلم

اقتصادنیوز: نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: با توجه به افزایش تخلف بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید اقدامات و برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از عدم پرداخت در دولت های بعدی اجرایی شود.

فرزاد مخلص‌الائمه ـ استاندار مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: ۹۰۰۰ واحد مسکونی و  زمین در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پیش بینی شده که امروز اسناد بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد در چند شهرستان‌های استان برای طرح جوانی جمعیت تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: حدود ۲۶۴ واحد مسکونی نیز امروز به بهره برداران و متقاضیان عمدتا در شهرستان ساوه تحویل داده خواهد شد. هفته آینده به صورت وبیناری با سرپرست ریاست جمهوری تعدادی از پروژه‌ها از جمله در حوزه راه و شهرسازی، سلامت، آب‌رسانی و غیره افتتاح خواهد شد.

خبر مرتبط
ادعای عجیب شهرداری زاکانی در آستانه انتخابات/ آدرس طرح عظیم ساخت ۲۰۰‌ هزار مسکن که شهرداری تهران ادعا می‌کند کجاست؟

اقتصادنیوز: نهم خرداد ماه امسال، شهرداری تهران با اجرای یک طرح «مسکن‌‌‌سازی» در سطح شهر، اعلام کرد: «کلنگ ساخت ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی در تهران را به زمین زدیم.»

استاندار مرکزی تصریح کرد: در همان روز بیمارستان ولیعصر اراک نیز بهره برداری می‌رسد و اکنون بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی اراک فعالیت خود را آغاز کرده و دیالیز اولین بیمار خود را نیز پذیرش کرده است. 

مخلص‌الائمه گفت: شهر جدید امیرکبیر تنها و نخستین شهر ویلایی کشور است که به نام بنیانگذار مبارزه با استکبار میرزا تقی‌خان امیرکبیر نامگذاری شده و امیدواریم بتوان در ادامه مسیر مبارزه با همه عوامل استکبار طی شود.

 

نظر شما