شناسهٔ خبر: 67266744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست هم اندیشی مسئولان دستگاه قضا با امامان جمعه و جماعت

مسئولان دادگستری گیلان و ائمه جمعه و جماعات استان امروز گردهم آمدند تا برای پیشگیری از وقوع جرم هم اندیشی کنند.

صاحب‌خبر -

نشست هم اندیشی مسئولان دستگاه قضا با امامان جمعه و جماعتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان در این نشست ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و یادآوری خدمات خالصانه آیت الله شهید رئیسی بعنوان رییس دستگاه قضا و رییس جمهور گفت: این مجاهد شهید در طول عمر با برکت خود برای اعتلای انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و همانطوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند خستگی نمی‌شناخت.

آیت الله رسول فلاحتی بر تقویت مبانی اعتقادی جوانان و کاهش ناهنجاری‌ها تاکید کرد و افزود: همکاری و تعامل فرهنگی روحانیت و دستگاه قضایی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی لازم است.

وی به لزوم ترویج فرهنگ غدیر در راستای مصون سازی امت اسلامی از انحرافات نیز اشاره کرد و گفت: برای داشتن جامعه عاری از آسیب‌های اجتماعی فرهنگ غدیر باید بیشتر در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: در جشن‌های غدیر حتما مسائل انتخابات و اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات ۸ تیر تبیین شود.نشست هم اندیشی مسئولان دستگاه قضا با امامان جمعه و جماعت

آیت الله رسول فلاحتی همچنین به در پیش بودن ماه محرم هم اشاره کرد و گفت: قطعا امسال شاهد مراسم پرشوری در عزاداری‌ها برای حفظ فرهنگ عاشورا خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به بدحجابی و شل حجابی برخی زنان در سطح شهر افزود: این بد حجابی‌ها اندک هم که باشد، ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و وقوع جرایم غیراخلاقی و مغایر با شئونات جامعه اسلامی است.

رئیس کل دادگستری گیلان هم با بیان اینکه امامان جمعه و جماعت نماینده و صدای مردم هستند و مشکلات و دغدغه‌های جامعه را به گوش مسئولان دستگاه قضا می‌رسانند گفت: روحانیان در کنار ترویج آموزه‌های دینی مردم را در جریان پیشرفت‌ها، عمران و آبادانی و دستاورد‌های نظام هم قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به ماه محرم افزود: روحانیون می‌توانند نقش موثرتری در روشنگری و هدایت جوانان در خصوص رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی برای کاهش ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این ماه داشته باشند.نشست هم اندیشی مسئولان دستگاه قضا با امامان جمعه و جماعت

وی در ادامه با بیان اینکه طلاق یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی اصلی کشور و استان است گفت: کاهش آمار این پدیده شوم باید دغدغه همه مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی باشد.

در این نشست هریک از امامان جمعه بر توجه بیشتر دستگاه قضا به مقوله عفاف و حجاب، حفظ منابع طبیعی، مقابله با تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیرقانونی و غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، نظارت بر مدیریت پسماند، چاره اندیشی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها ارتباط بیشتر و دسترسی راحت‌تر مردم به مسئولان دستگاه قضا را خواستار شدند.

در پایان از امامان جمعه تجلیل شد.

نظر شما