شناسهٔ خبر: 67269275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هم اندیشی مسئولان دستگاه قضا با ائمه جمعه گیلان

نشست هم اندیشی مسئولان دادگستری گیلان با امامان جمعه و جماعت استان امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مسئولان دادگستری گیلان و ائمه جمعه و جماعات استان امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه) گردهم آمدند تا برای پیشگیری از وقوع جرم هم اندیشی کنند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این نشست ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و یادآوری خدمات خالصانه آیت الله شهید رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا و رئیس جمهور گفت: این مجاهد شهید در طول عمر بابرکت خود برای اعتلای انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند خستگی نمی‌شناخت.

او بر تقویت مبانی اعتقادی جوانان و کاهش ناهنجاری‌ها تأکید کرد و افزود: همکاری و تعامل فرهنگی روحانیت و دستگاه قضایی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی لازم است.

امام جمعه رشت همچنین به لزوم ترویج فرهنگ غدیر در راستای مصون سازی امت اسلامی از انحرافات اشاره و تصریح کرد: برای داشتن جامعه عاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ غدیر باید بیشتر در جامعه نهادینه شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در جشن‌های غدیر حتما مسائل انتخابات و اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات ۸ تیر تبیین شود. 

او همچنین به در پیش بودن ماه محرم هم اشاره کرد و افزود: قطعا امسال شاهد مراسم پرشوری در عزاداری‌ها برای حفظ فرهنگ عاشورا خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بدحجابی و شل حجابی برخی زنان در سطح شهر تصریح کرد: این بد حجابی‌ها اندک هم که باشد، ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و وقوع جرائم غیراخلاقی و مغایر با شئونات جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان هم با بیان اینکه امامان جمعه و جماعت نماینده و صدای مردم هستند و مشکلات و دغدغه‌های جامعه را به گوش مسئولان دستگاه قضا می‌رسانند، گفت: روحانیان در کنار ترویج آموزه‌های دینی مردم را در جریان پیشرفت‌ها، عمران و آبادانی و دستاورد‌های نظام هم قرار دهند.

او با اشاره به در پیش بودن ماه محرم افزود: روحانیون می‌توانند نقش موثرتری در روشنگری و هدایت جوانان در خصوص رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی برای کاهش ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این ماه داشته باشند. 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه طلاق یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی اصلی کشور و استان است، تصریح کرد: کاهش آمار این پدیده شوم باید دغدغه همه مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی باشد.

در این نشست هریک از امامان جمعه بر توجه بیشتر دستگاه قضا به مقوله عفاف و حجاب، حفظ منابع طبیعی، مقابله با تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیرقانونی و غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، نظارت بر مدیریت پسماند، چاره اندیشی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها ارتباط بیشتر و دسترسی راحت‌تر مردم به مسئولان دستگاه قضا را خواستار شدند.

نظر شما