شناسهٔ خبر: 67024255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکیل شورا‌های پیشگیری از جرائم انتخاباتی در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: شورا‌های پیشگیری از جرائم انتخاباتی در این استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان امروز (چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه) با موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: بعد از این حادثه بر اساس قانون اساسی و به فرمان رهبر معظم انقلاب باید انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شود.

او با بیان اینکه شورا‌های پیشگیری از جرائم انتخاباتی در مرکز استان گیلان و شهرستان‌ها تشکیل شده است، افزود: در این شورا‌ها اقدامات مجرمانه‌ای که در فرآیند انتخابات صورت گرفته و سلامت آن را خدشه دار کند، رسیدگی می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با اشاره به اینکه شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی نیز در محاکم قضایی تشکیل شده است، تصریح کرد: در این شعب مطابق مقررات و ضوابط به تخلفات گزارش شده با دقت رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین با تأکید بر برگزاری انتخاباتی شکوهمند و سالم در کشور گفت: تمامی مسئولان اعم از مسئولان اجرایی و سایر مدیران استانی تحت هیچ شرایطی مجاز به عدول از اصل بی طرفی در انتخابات نیستند و نباید از امکانات عمومی و دولتی در راستای تبلیغ برای هیچ نامزدی بهره برداری شود.

او شرکت در انتخابات را تکلیفی برای همگان دانست و افزود: انتخابات پرشور و با مشارکت بالا پشتوانه نظام بوده که باید با همکاری تمامی مسئولان به بهترین صورت در کشور برگزار شود.

نظر شما