شناسهٔ خبر: 67287682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجمالی/

ظریف: به کسانی که می‌گویند صندوق رأی تأثیری ندارد گوش نکنید

وزیر اسبق امور خارجه اضافه کرد: این انتخاب را آگاهانه و با حضور خود داشته باشیم، به کسانی که می‌گویند صندوق رأی تأثیری ندارد گوش نکنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدجواد ظریف امشب _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در گردهمایی حامیان مسعود پزشکیان که در سالن ورزشی کیانپور برگزار شد، با جمله «همراه شو عزیز» سخنرانی خود را آغاز کرد و ضمن اشاره حضور اقوام مختلف در استان البرز، اظهار کرد: ما مردمی به بلندای تاریخ هستیم که هزاران سال بدون نگاه نژادپرستی زندگی کرده‌ایم.

وی مردم را ضامن بقا، رشد و توسعه ایران برشمرد و ادامه داد: در شرایط ناگواری که به دلیل شهادت ریاست جمهوری و تیم همراه ایشان در آن روز شوم اتفاق افتاد، امروز ناگزیر هستیم یک بار دیگر انتخاب کنیم.

وزیر اسبق امور خارجه اضافه کرد: این انتخاب را آگاهانه و با حضور خود داشته باشیم، به کسانی که می‌گویند صندوق رأی تأثیری ندارد گوش نکنید.

ظریف خطاب به حاضرین گفت: این ملت می‌تواند هشتم تیر فردی را به پاستور بفرستد که او بتواند تغییری در آینده ما و نگاه جهان به ما ایجاد کند و او پزشکیان است.

وی ادامه داد: به شما نگویند نمی‌توانید، ما ایرانی هستیم، هیچ گاه به یک ایرانی نگویید نمی‌توانی، ایران توانسته و می‌تواند، روز نهم تیر وقتی به ما بگویند که پزشکیان رئیس جمهور ایران است همه ما می‌بینیم که توانسته‌ایم. صندوق رأی را ترک نکنید اگر این کار را کردیم ۹ تیر امسال، سال بعد و سال بعد و سال بعد هرگز خودتان را نخواهید بخشید.

به تمام کسانی که پای صندوق رأی نمی‌آیند احترام می‌گذارم

وی با بیان اینکه یک ضرب المثل خارجی است که می‌گوید سیاست مداران بد را کسانی انتخاب می‌کنند که در انتخابات شرکت نکنند، افزود: انتخاب مردم را باید پذیرفت و البته مردم را باید در امور دخیل کرد.

وزیر امور خارجه دولت دوازدهم تصریح کرد: به تمام کسانی که پای صندوق رأی نمی‌روند احترام می‌گذارم، اما به عنوان یک تجربه می‌گویم انتخاب نکردن به معنای انتخاب کردن اقلیت پرگو و پرمدعا است؛ ما انتخاب می‌کنیم که زنان سربلند باشند، انتخاب می‌کنیم که جوانان به جای پناه بردن به کشورهای خارجی با عشق در کشور بمانند، انتخاب می‌کنیم پدران و مادران ما در حسرت دیدن فرزندانشان نمانند، انتخاب می‌کنیم کسی ما را تحریم نکند، بلکه مجبور شوند ایران و ایرانی را تکریم کنند، این انتخاب و حق ما است این حق را از دست ندهید.

وی در بخش دیگری بیان کرد: به عنوان کسی که از نزدیک با رؤسای جمهوری کار کرده می‌گویم واقعاً تفاوت دارد که چه کسی در پاستور بنشیند.

ظریف یادآور شد: ما همه به قانون اساسی پایبند هستیم اما باید بدانیم آنکه سیاست سازی می‌کند و در شورای امنیت ملی می‌نشیند و شورای عالی فرهنگی تصمیم گیری می‌کند، می‌تواند تفاوت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باور نکنید رأی شما اثر ندارد، اضافه کرد: با پوست و گوشت و استخوان درک کرده‌ام چه کسی در پاستور بنشیند مهم است، به شما می گویم گول شعارهای الکی و روشن فکرها را نخورید.

وزیر امور خارجه دولت دوازدهم اذعان کرد: با انتخابات کاملاً واضح و واقعی همراه هستیم اگر باور ندارید نیم ساعت دیگر تلویزیون را روشن کنید و چهره‌ها را ببینید آیا کاندیدا باهم فرقی ندارند؟ همه کاندیدا سابقه مشخصی دارند، مشخص است افراد چه کردند و نتیجه آن تحمیل تحریم بوده! مشخص است که چه کسانی سعی کردند به هزینه زحمت ما برای خودشان آبرو بخرند، باید اینها برگردند؟ آیا می‌خواهیم اینها سیاست کشور را به دست بگیرند؟

ظریف ادامه داد: ما همه با توجه به قانون اساسی عمل می‌کنیم، پزشکیان به همه فصول قانون اساسی عمل خواهد کرد به ویژه قانون حقوق اساسی مردم، پزشکیان اجازه نمی‌دهد آزادی ما مردم در زیر فشارهای مختلف له شود، اجازه نخواهد داد جز با زبان تکریم با زنان صحبت کنند، پزشکیان صادق است و وعده دروغ نمی‌دهد پزشکیان در برنامه‌ها از دادن وعده‌های دروغین برحذر است، چرا که به وعده خود متعهد است.

وی گفت: پزشکیان ریاست کرده و نماینده مجلس بوده اما هر چه زندگی او را زیر و رو کنید یک ریال سو استفاده در آن وجود ندارد و این در کشور ما نوبر است. پزشکیان با مردم عین تهدید برخورد نمی‌کند، سیاست آگاهانه دارد و فرصت محور حرکت خواهد کرد او در مسیر پیشرفت گام خواهد برداشت.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر بخواهیم از قانون چشم‌انداز استفاده کنیم و به قانون برسیم و الهام بخش باشیم باید به جهان به دید فرصت باشد.

ظریف تصریح کرد: شما به غزه نگاه کنید چه کسی در برابر بزرگترین نیروی منطقه ایستاده به جز مردم؟ هشت سال دفاع مقدس چه کسی ایستاد جز مردم؟ چه کسی فشار تحریم را پذیرفت جز مردم؟ من یقین دارم روز هشتم تیر همه به پای صندوق رأی خواهیم آمد. یقین دارم شما هم کلاسی، هم رزم و هم جبهه‌ای خود را تشویق خواهید کرد که با شما به پای صندوق رأی برود و آینده خودش را خودش انتخاب کند.

وی گفت: بنده با پشتوانه شما مردم به مذاکرات رفتم وقتی سر میز نشستم گفتم بدانید شما تحریم کردین و ۷۳ درصد مردم رأی دادن پس بهتر با مردم زبان تکریم پیش ببرید. اگر می‌خواهیم زیر بار تحریم نرویم لازم است نشان دهیم که انتخاب شایسته داریم و چهار سال با حمایت روند رو به توسعه و رشد را خواهد داشت و فردایی بهتر برای فرزندانمان خواهیم ساخت، روز شنبه رئیس جمهور پزشکیان را خواهیم داشت.

نظر شما