شناسهٔ خبر: 67341062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشنواره ملی ۲۴ هزار نقش در اصفهان

دستیار ویژه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: جشنواره ملی ۲۴ هزار نقش در اصفهان با محوریت صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

دستیار ویژه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت:این جشنواره شامل هنر‌هایی همچون هنر‌های مرتبط با چوب مانند هنر منبت، هنر معرق، هنر مشبک، هنر نازک‌کاری، هنر سوخت، هنر خاتم‌سازی، هنر گره چینی، حجم و پیکرتراشی و همچنین هنر‌های مرتبط با خاک مانند هنر سفال، هنر سرامیک، هنر کاشی، هنر معرق کاشی، هنر نقش برجسته، سنگ‌های قیمتی، گچ‌بری، آیینه‌کاری و لایه چینی است.

حمیدرضا محققیان افزود:هنر‌های مرتبط با فلز همچون قلم‌زنی، شبکه بری، تندیس‌های فولادی، طلاکوبی روی فولاد، فیروزه کوبی، منبت فلز، میناسازی، قفل‌سازی، زیورآلات و کوفیگری و همچنین هنر‌های مرتبط با دوختن و بافتن مانند دوخت‌های سنتی، قطاعی پارچه و فرش و در نهایت هنر نگارگری همچون طراحی نقوش سنتی، تذهیب، تشعیر و گل و مرغ از دیگر هنر‌هایی است که در این جشنواره توسط هنرمندان ارائه می‌شود.

او گفت: این جشنواره در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار خواهد شد که در پایان جشنواره به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

محققیان افزود: آخرین فرصت برای ارسال تصاویر آثار هنری هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ بوده و اصل آثار منتخب تا ۲۰ مردادماه به دبیرخانه ارسال خواهد شد و در نهایت در ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ این جشنواره ملی با همکاری کنگره ملی بزرگداشت ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان در اصفهان افتتاح و تا ۷ مهرماه به کار خود پایان خواهد داد، لذا علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند به‌منظور اطلاع بیشتر و ثبت‌نام، با مراجعه به آدرس https://eshonar.ir/n ۲۴۰۰۰ نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 او گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به‌منظور تجلی قطره‌ای از دریای بی‌کران مجاهدت‌های مردم قهرمان استان اصفهان، کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، جشنواره ملی ۲۴ هزار نقش را با موضوع جلوه‌های عزت و سربلندی در هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی را با هدف خلق آثار هنری و با بهره‌مندی از وقایع و حوادث کم‌نظیر و بی‌نظیر رشادت‌ها و مجاهدت‌های مردم قهرمان و شهیدپرور اصفهان برگزار می‌کند.



نظر شما