شناسهٔ خبر: 67266502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی؛

زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در آذربایجان غربی کاهش یافت

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کاهش زمان رسیدگی پرونده های قضایی استان از ۱۲۰ روز به ۷۰ روز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر عتباتی در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضائیه با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه و همه مدیران استانی برای پشبرد اهداف محوله گفت: از همان ابتدای حضور در این مجموعه حرکت دستگاه قضایی بر روی برنامه محوری بوده و تاکنون اقدامات ارزنده ای انجام گرفته است.

عتباتی افزود: بر همین اساس میانگین رسیدگی به پرونده ها از بیش از ١٢٠ روز به کمتر از ٧٠ روز در استان رسیده است.

وی افزود: ١۴۴ فقره قتل نفس در استان  منجر به صلح و سازش شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار " محور تربیت قاضی و نخبگان حقوق در استان انجام گرفته است "تاکید کرد : بیش از  ده‌ها کارگاه آموزشی برای قضات، وکلا و جامعه هدف برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ٣٩ جلسه مدیریتی برگزار شده است‌خاطر نشان کرد: در بین استان های کشور  آذربایجان غربی استانی فعال در حوزه کمیسیون عفو است که در همین راستا در چند ماه اخیر محازات ۲ نفر از محکومان  به اعدام در شمال استان و یک نفر هم در بوکان به حبس و شلاق تبدیل شده است.

عتباتی  از صدور ٨ میلیارد تومانی احکام جایگزین  حبس طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: همچنین  بازدید از ١١٩ واحد تولیدی با ٣٠٠ مصوبه و جلوگیری از تعطیلی بیش از ١٠٠ واحد با اشتغال حدود ٢٠ هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اقدام بعدی دستگاه قضایی را افزایش بیش از ۵۵ میلیارد تومانی کمک خیرین به ستاد دیه و آزادی زندانیان غیرعمد عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: سال گذشته بیش از ۵٧۶ هزار پرونده‌ به سیستم قضایی وارد و تمامی پرونده ها نیز مختومه شده است.

عتباتی نسبت به افزایش مهریه های ازدواج هشدار داد و گفت: خانواده ها و جوانان باید در هنگام مراسم و امضای سند ازدواج به میزان مهریه و توانایی شخصی دقت کافی را داشته باشند.

مقام عالی قضایی آذربایجان غربی مشکل اصلی اکثر پرونده های قضایی را عدم آشنایی عموم مردم با مسائل حقوقی و شیوه های معامله و داد و ستد عنوان و خاطر نشان کرد : جامعه نباید  در اثر بی اطلاعی حقوقی دچار مشکلات قضایی شود.

وی بر افزایش سواد رسانه ای و آگاهی های حقوقی تاکید کرد : همه فعالین رسانه ای، مجازی و فرهنگی و اجتماعی باید در این مسیر پای کار باشند تا مشکلات به حداقل برسد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار تببین اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و نقش قوه مجریه در ساختار اداری کشور شد.

مقام ارشد قضایی استان در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مدیریت شهری ارومیه هم گفت: بر اساس اعتراض و درخواست اعاده دادرسی در شعبه هم عرض در استان انجام گرفته و بزودی نتایج بررسی مجدد و آرای نهایی در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما