شناسهٔ خبر: 67265042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ درصد مراجعان به بیمارستان رهنمون یزد تصادفی هستند؛ گله‌ از برخی هجمه‌های رسانه‌ای+فیلم

یزد- ایرنا- رییس بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد گفت: سال گذشته ۱۹ هزارو ۲۱۲ نفر در بخش‌های مختلف این مرکز درمانی بستری شدند که ۱۰ هزارو ۱۵۲ نفر آنها بیماران تصادفی بودند که حاکی از آمار بالای سوانح رانندگی در استان یزد است.

صاحب‌خبر -

دکتر "علی زارع" روز چهارشنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنا یزد افزود: همچنین طی این مدت ۱۴۲ هزارو ۶۹۸ نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کردند و ۹۶ هزارو ۷۴ نفر هم به صورت سرپایی ویزیت شدند.

وی تعداد بستری‌های بخش اورژانس را ۴۹ هزارو ۶۲۴ نفر اعلام کرد که ۴۱ هزارو ۷۶۶ نفر ترخیص و هفت هزارو ۸۵۸ نفر به بخش های مختلف این مرکز درمانی منتقل شدند.

وی همچنین تعداد مراجعین درمانگاه را ۹۶ هزارو ۴۴۶ نفر و تعداد اعمال جراحی را ۱۹ هزارو ۵۴ مورد اعلام کرد.

دکتر زارع با بیان اینکه بیمارستان شهید رهنمون یزد از قدیمی ترین مراکز درمانی استان است که در سال ۱۳۱۴ پایه گذاری شد و در سال ۹۵ یا تخصیص اعتبارات رهبری بازسازی شد، تصریح کرد: حوزه پزشکی از برندهای استان است و کادر درمان استان هم افرادی خوشنام، کم‌توقع و دلسوز هستند و حضور بیماران غیر بومی نشان از اهمیت حوزه بهداشت و درمان استان یزد است.

وی هزینه های درمان در مراکز دولتی و از جمله بیمارستان شهید رهنمون را اندک توصیف کرد و گفت: بیماران دیگر استانها وقتی از همه جا ناامید میشوند به یزد می ایند و با کمترین هزینه و شرایط اقتصادی، درمان می شوند و سعی ما هم ارائه به روز ترین و مدرن ترین خدمات این حوزه به همه بیماران بوده است.

گله‌گذاری از برخی هجمه‌های رسانه‌ای/ مشکلات مالی و رفاهی پرسنل

وی به نقش همه پرسنل بیمارستان اعم از کادر درمان، خدمات، پشتیبانی و تاسیسات اشاره کرد و ضمن قدردانی از آنها از برخی هجمه های رسانه ای به کادر درمان استان ابراز ناخرسندی کرد.

رییس بیمارستان شهید رهنمون یزد اضافه کرد: گاهی کادر درمان مورد بی مهری رسانه ای قرار می گیرند که موجب دلسردی آنها می شود که این جای نگرانی دارد.

وی همچنین به مشکلات رفاهی و معیشتی پرسنل مراکز درمانی دولتی هم اشاره کرد و گفت: امید است تدبیری اندیشیده شود که کادر درمان ما دلگرم‌تر شوند ضمن آنکه پرسنل درمان نیز به لحاظ برخی مسائل مالی شکایت دارند که باید مورد توجه قرار گیرد هر چند با همه مشکلات، آنها با دل و جان به وظایف خود عمل می کنند .

زارع به مسوولیت اجتماعی دیگر نهادهای ذیربط در استان در حوزه بهداشت و درمان هم اشاره کرد و با بالا خواندن آمارهای مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی بویژه تصادفی ها یادآور شد: همه باید پای کار باشند، وقتی یک تصادف رخ می دهد عوارض اجتماعی زیادی به دنبال دارد .

وی همچنین از راه اندازی مرکز آنژیوگرافی پریفرال تا چند ماه اینده در این مرکز درمانی خبر داد .

گاهی کادر درمان مورد بی‌مهری رسانه‌ای قرار می‌گیرند که موجب دلسردی آنها می‌شود که این جای نگرانی دارد

دکتر زارع در مورد برخی مشکلات مطرح شده در مورد بخش ام آر ای و نوبت های شبانه آن هم گفت: با توجه به حجم بالای بیماران این بخش، امکان تغییر وضعیت دستگاه ام آر آی وجود ندارد و برای هر بیماری باید روز خاصی منظور شود و اینکه برخی ام ار ای ها برای روز خاصی تعیین میشود به دلیل شرایط دستگاه هست و ما در کمترین زمان آن را انجام می دهیم.

به گفته وی پارسال ۱۱ هزار مورد ام آر ای در این مرکز درمانی انجام شد.

به کمک و همفکری با رسانه‌ها نیاز داریم

مدیر بیمارستان شهید رهنمون یزد هم گفت: شرایط به گونه ای است که در کنار هم بودن و همدلی را اجتناب ناپذیر می کند.

دکتر محمد صادق ابوالحسنی افزود: بحث ارتباطات و رسانه از جمله نیازهای ضروری حوزه بهداشت و درمان مخصوصا در بیمارستان شهید رهنمون است زیرا باید مردم در جریان خدمات قرار بگیرند تا پرسنل هم متوجه ارزشمند بودن فعالیت خود بشوند.

وی از رسانه ها و بویژه ایرنا خواست همیشه در کنار کادر بهداشت و درمان باشند.

رییس بیمارستان شهید رهنمون یزد، مدیر این مرکز درمانی و رییس روابط عمومی آن ضمن بازدید از بخش های مختلف ایرنا با روند اطلاع رسانی در این رسانه فراگیر آشنا شدند.

نظر شما