شناسهٔ خبر: 67284457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

رئیس‌جمهور منتخب باید از نظر ایمانی محکم باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی شخص دوم کشور پس از رهبر انقلاب است که مسئولیت سنگین و جایگاه بالایی محسوب می‌شود و بنابراین شخصی را باید انتخاب کنیم و در این جایگاه قرار دهیم که از ایمان محکمی برخوردار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله حسین مظفری عصر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در ویژه برنامه یادبود شهدای خدمت اظهار کرد: ویژگی‌های شهید رئیسی باعث شده تا در این روزهای سرنوشت‌ساز در انتخاب نامزدی که بتواند ادامه‌دهنده راه آن شهید باشد، بیشتر دقت کنیم.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی شخص دوم کشور پس از رهبر انقلاب است که مسئولیت سنگین و جایگاه بالایی محسوب می‌شود و بنابراین شخصی را باید انتخاب کنیم و در این جایگاه قرار دهیم که از ایمان محکمی برخوردار باشد.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صداقت را یکی از نشانه‌های ایمان برشمرد و گفت: در روایات قرآنی صداقت و امانتداری از نشانه‌های ایمان ذکر شده که باید دقت کنیم به سخنان افرادی که وقتی حرفی می‌زنند، چقدر صادق باشند و از سر صداقت صحبت می‌کنند و اینکه آیا حرف‌های بیان شده فقط جنبه تبلیغاتی برای جمع کردن رأی دارد و یا در گذشته به قول‌هایی که داده‌اند، عمل کرده‌اند؟

آیت‌الله مظفری اخلاق‌مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز رئیس جمهور شهید دانست و یادآور شد: آن شهید اخلاق‌مدار بود، تا جایی که همه شاهد بودیم در مناظرات انتخاباتی به ایشان جفاکارانه اتهام زدند و مدعی بودند که ۶ کلاس بیشتر سواد ندارد، در حالی که ما در گذشته نداشتیم که رئیس جمهوری که هم دکترای دانشگاهی و هم اجتهاد حوزوی داشته باشد.

وی ادامه داد: برخورد ایشان در برابر هم ناملایمتی و ناشکیبایی‌ها با بزرگواری و اخلاق‌مداری برخورد کردند و همین مساله دل‌های مردم را به خود متوجه کرد تا جایی که بدرقه چند میلیونی را در تشییع پیکرشان هیچگاه از یادها نخواهیم برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید رئیسی از یک روحیه جهادی برخوردار بودند و با همین روحیه توانستند طرح‌های نیمه تمام و آنهایی که چندین سال بر زمین مانده بودند را به نتیجه برساند، گفت: زمانی هم که دولت را تحویل گرفتند شاهد کشته شدن روزانه ۷۰۰ نفر براثر ویروس کرونا بودیم اما با هوشیاری و دقت نظر کاری که داشتند، کشور ما توانست در زمان ابتدای کار ایشان هم واکسن کرونا را تولید و بعد هم آن را وارد کند.

آیت‌الله مظفری به مردمی بودن شهید رئیسی و اینکه همیشه در بین مردم بودند اشاره کرد و افزود: آن شهید روحیه خستگی‌ناپذیری داشتند و شبانه‌روز در تلاش بودند تا به بهترین شکل ممکن مردم از خدمات دولت بهره مند شوند و انجام این مساله را نیز برای خود افتخار می‌دانستند.

وی به ساده‌زیستی آن شهید هم اشاره کرد و ادامه داد: مادر این شهید بزرگوار در یکی از محلات فقیرنشین و حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کردند تا جایی که حتی همسایگانشان هم نمی‌دانستند که ایشان مادر رئیس جمهور هستند و همین یک ارزش تلقی می‌شود، بایستی این مورد برای همه دولتمردان ما به یک الگو تبدیل شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، روحیه استکبارستیزی و اینکه از نظر ایشان دیپلماسی التماسی هیچگاه پاسخگوی مقابله با زورگویان نبوده را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید جمهور دانست و گفت: موضوع ولایی بودن آن شهید که به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص و بارز محسوب می‌شد هم بسیار قابل تأمل بود؛ تا جایی که همواره خود را سرباز رهبر معظم می‌دانست.

نظر شما