شناسهٔ خبر: 67282631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهید رییسی فردی ولایتمدار، با اخلاص و مردم دار بود

قزوین - ایرنا - نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید رییس فردی ولایتمدار، با اخلاص و مردم دار بود و همین مساله باعث شد تا مردم ایران اسلامی در تشییع پیکر ایشان از تمام وجود خود مایه بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حسین مظفری روز پنجشنبه در ویژه برنامه یادبود شهدای خدمت که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حسینیه امامزاده آمنه خاتون (س) برگزار شد، افزود: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای خدمت، به ویژه شهید آیت الله رییسی و هیات همراه ایشان را، بدون شک ویژگی های این شهید باعث شده تا در این روزهای سرنوشت سازی که به سر می بریم در انتخاب فرد مورد نظر که بتواند ادامه دهنده راه آن شهید باشد، بیشتر دقت کنیم.

وی، داشتن ایمان، اخلاق مداری، تخصص و تجربه، مردمداری، روحیه استکبار ستیزی و ولایی بودن را از مهمترین ویژگی های شهید جمهور دانست و تصریح کرد: ایمان بالای آن شهید که یک مومن به خدا و روز قیامت، مومن به کتاب الهی و به معارف آسمانی بودند، بسیار مهم بود، در کتاب قرآن کریم هر کجا صحبت از سعادت شخص یا جامعه ای است، از اولین مسایلی که خداوند از آن یاد می کند، موضوع ایمان است.

وی، ایمان را پایه اصلی سعادت دانست و اینکه هر چه مسوولیت انسان بالاتر و بزرگتر باشد، نیازش به ایمان بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: رییس جمهور براساس قانون اساسی شخص دوم کشور پس از مقام معظم رهبری است که مسوولیت سنگین و جایگاه بالایی محسوب می شود و لذا شخصی را باید انتخاب کنیم و در این جایگاه قرار دهیم که از ایمان بسیار محکمی برخوردار باشد.

آیت الله مظفری صداقت را یکی از نشانه های ایمان برشمرد و افزود: در روایات قرآنی صداقت و امانتداری از نشانه های ایمان ذکر شده که باید دقت کنیم به سخنان افرادی که وقتی حرفی می زنند، چقدر صادق باشند و از سر صداقت صحبت می کنند و اینکه آیا حرف های بیان شده فقط جنبه تبلیغاتی دارد برای جمع کردن رای؟ و آیا در گذشته به قول هایی که داده اند، عمل نیز کرده اند؟

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، اخلاق مداری را یکی دیگر از ویژگی های بارز رییس جمهور شهید دانستند و معتقد بودند که همه مردم به این مساله اذعان هم داشته اند و یادآور شد: آن شهید فرد اخلاق مداری بود تا جایی که همه شاهد بودیم در مناظرات انتخاباتی به ایشان جفاکارانه اتهام زدند و مدعی بودند که ۶ کلاس بیشتر سواد ندارد، در حالی که ما در گذشته نداشتیم که رییس جمهوری که هم دکترای دانشگاهی و هم اجتهاد حوزی داشته باشد.

وی ادامه داد: برخورد ایشان در برابر هم ناملایمتی و ناشکیبایی ها با بزرگواری و اخلاق مداری برخورد کردند و همین مساله دل های مردم را به خود متوجه کرد تا جایی که بدرقه چند میلیونی را در تشییع پیکرشان هیچگاه از یادها نخواهیم برد.

وی ادامه داد: در حوزه تخصص و تجربه، شهید رییسی از یک روحیه جهادی برخوردار بودند و با همین روحیه توانستند طرح های نیمه تمام و آنهایی که چندین سال برزمین مانده بودند را به نتیجه برساند و زمانی هم که دولت را تحویل گرفتند شاهد کشته شدن روزانه ۷۰۰ نفر براثر ویروس کرونا بودیم اما با هوشیاری و دقت نظر کاری که داشتند کشور ما توانست در زمان ابتدای کار ایشان هم واکسن کرونا را تولید و هم آن را وارد کشور کند.

آیت الله مظفری به مردمی بودن شهید رییسی و اینکه همیشه در بین مردم بودند اشاره کرد و گفت: آن شهید روحیه خستگی ناپذیری داشتند و شبانه روز در تلاش بودند تا به بهترین شکل ممکن مردم از خدمات دولت بهره مند شوند و انجام این مساله را نیز برای خود افتخار می دانستند.

وی به ساده زیستی آن شهید هم اشاره کرد و یادآور شد: مادر این شهید بزرگوار در یکی از محلات فقیرنشین و حاشیه شهر مشهد زندگی می کردند تا جایی که حتی همسایگانشان هم نمی دانستند که ایشان مادر رییس جمهور هستند و همین مساله یک ارزش تلقی می شود، بایستی این مورد برای همه دولتمردان ما به یک الگو تبدیل شود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، روحیه استکبارستیزی و اینکه از نظر ایشان دیپلماسی التماسی هیچگاه پاسخگوی مقابله با زورگویان نبوده را یکی دیگر از ویژگی های شهید جمهور دانست و گفت: مساله ولایی بودن آن شهید که به عنوان یکی از ویژگی های شاخص و بازر محسوب می شد نیز بسیار قابل تامل بود تا جایی که همواره خود را سرباز رهبر معظم می دانست و اینکه تبعیت از رهبری در عین حال نیز سخن همه شهدای راه انقلاب هم بود.

در پایان این مراسم از پوستر طرح فرزندان ایران از سوی آیت الله حسین مظفری و حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

نظر شما