شناسهٔ خبر: 67284518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در قزوین:

امیدواریم شاهد برگزاری انتخابات با مشارکت بالای مردم باشیم

زهرا عبداللهی

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در قزوین گفت: امیدوار هستیم با تلاشی که صورت می‌گیرد شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای مردم باشیم و مردم سرنوشت خودشان را در این انتخابات تعیین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرهاد درویشی سه‌تلانی امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح «انتخابات معنادار»، اظهار کرد: انتخابات معنادار انتخاباتی است که حداقل چهار ویژگی داشته باشد، اول اینکه انتخابات آزاد باشد یعنی هم کسانی که به عنوان نامزد حضور پیدا می‌کنند و هم کسانی که می‌خواهند رأی بدهند از آزادی برخوردار باشند و وفق قانون بتوانند حق خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: انتخابات معنادار انتخاباتی است که سالم باشد و تخلفات در آن صورت نگیرد، انتخابات معنادار از نظر ما انتخاباتی است که منصفانه باشد یعنی نامزدهای انتخاباتی بتوانند به صورت عادلانه از امکانات کشور استفاده کنند و در نهایت مهم‌ترین شاخص این است که انتخابات معنادار انتخاباتی است که حالت رقابتی داشته باشد یعنی مردمی که پای صندوق رأی می‌آیند هر کدامشان به گونه‌ای نماینده تفکر و مطالبات خودشان را در بین نامزدهای انتخاباتی ببینند و در صورت متفاوت بودن نگاه نامزدها ما می‌توانیم بگوییم که در انتخابات جریان رقابتی وجود دارد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان قزوین گفت: بعد از حادثه تأسف‌بار سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور و همراهان موضوع انتخاب دولت جدید پیش آمد و قاعدتاً جریان اصلاح‌طلبی هم باید مثل جریان‌های سیاسی دیگر موضع خود را در انتخابات مشخص می‌کرد و بر همین اساس جبهه اصلاحات ایران که متشکل از بیش از ۳۰ حزب ملی و محلی و تعداد قابل توجهی شخصیت‌های حقیقی شناسنامه‌دار و سیاسی کشور است جلساتی را در ارتباط با راهبرد خودشان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد.

درویشی سه‌تلانی خاطرنشان کرد: در این راستا باید نسبت به انتخابات راهبرد معین می‌شد بنابراین به جهت فرصت محدود با سرعت بیشتری جلسات برگزار شد و نهایتاً جبهه اصلاحات به این جمع‌بندی رسید که نامزدهایی را به عنوان نامزدهای جبهه اصلاحات اعلام کند.

وی افزود: در جریان ثبت‌نام‌ها نامزدهای مختلفی از جریانات سیاسی مختلف با تفکرات گوناگون ثبت‌نام کردند و سه نامزد اعلامی جبهه اصلاحات آقای جهانگیری، آقای آخوندی و آقای پزشکیان بودند که در نهایت بعد از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص شد یکی از نامزدهای جبهه اصلاحات تأیید صلاحیت شده و او کسی نیست جز مسعود پزشکیان.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در ادامه جبهه اصلاحات از اینکه یکی از سه نامزد مورد حمایت تأیید صلاحیت شده استقبال کرد و به شعب خود در سراسر کشور  فراخوان داد که وارد عرصه شوند و از برنامه‌های نامزد انتخاباتی خودشان آقای مسعود پزشکیان حمایت کنند.

وی گفت: جبهه اصلاحات استان قزوین نیز که سابقه دیرینه‌ای دارد در این انتخابات با تبعیت از سیاست کلی و راهبرد کلی جبهه اصلاحات کشور وارد عرصه شد و  در نهایت از سوی ستاد مرکزی جبهه «محمد علیخانی» که از نمایندگان ادوار مجلس است به عنوان رئیس ستاد استان قزوین انتخاب شد و پس از تشکیل ستاد مرکزی در قزوین ستاد اقشار از جمله ستاد جوانان، ستاد بانوان، ستاد متخصصان، ستاد مردمی، ستاد شهرستانی و روستایی تشکیل شد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با تلاشی که انجام می‌شود شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای مردم باشیم و مردم بیش از همیشه به انتخابات اقبال نشان دهند و سرنوشت خودشان را در این انتخابات تعیین کنند.

به تصمیم و خرد جمعی اعتقاد و اعتماد داریم

درویشی سه‌تلانی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا که آیا در جریان اصلاح‌طلبی در استان قزوین شکافی وجود دارد؟ بیان کرد: تفاوتی که جبهه اصلاحات با سایر گروه‌های سیاسی دارد وجود تکثر دیدگاه است، بنابراین ما این تکثر دیدگاه را به عنوان شکاف نمی‌بینیم و به تصمیم و خرد جمعی اعتقاد و اعتماد داریم، ضمن اینکه فرصت باقی است و بزرگانی که هنوز به ستاد پزشکیان در قزوین ملحق نشده‌اند به امید خدا به زودی از نامزد اصلاح‌طلبان حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما