شناسهٔ خبر: 67264417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌بینی وقوع دمای ۵۰ ‌درجه‌ در بیشتر شهرهای خوزستان

دلال آلبوشهبازی

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم افزایش دما و شرجی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی شماره ۲، تا روز یکشنبه استقرار توده هوای گرم و افزایش دما در سطح استان خوزستان مورد انتظار است به طوری که در اغلب شهرها به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، بیشینه دما به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

وی افزود: بنابراین خطر گرمازدگی و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع وجود دارد. همچنین با توجه به جهت جریانات جنوبی روی خلیج فارس، افزایش رطوبت و هوای شرجی در بخش‌های سواحل و فراسواحل جنوب شرقی و جنوبی در صبحگاه‌ها و شامگاه‌های پنجشنبه و شنبه و  در بخش‌های مرکزی در صبحگاه و شامگاه جمعه پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: روز یکشنبه با شمالی شدن جهت جریانات، از شرجی هوا کاسته خواهد شد. شمال خلیج فارس نیز در این مدت در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۵۱.۲ و بهبهان با ۲۶.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۵۱.۱ و ۲۹.۵ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام

نظر شما