شناسهٔ خبر: 67282495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست بنیاد شهید آذربایجان شرقی:

طرح‌های ساماندهی گلزار شهدای زنوز، هادی‌شهر و روستاهای جلفا اجرایی می‌شود

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اعلام کرد: طرح‌های ساماندهی گلزار شهدای شهر زنوز در شهرستان مرند، شهر هادی‌شهر در شهرستان جلفا و برخی از روستاهای جلفا اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر سلمانی در حاشیۀ بازدید از گلزار شهدای زنوز اظهار کرد: بنیاد شهید آذربایجان شرقی به زودی نقشه، برآورد و طرح اجرایی ساماندهی گلزار شهدای زنوز که مشتمل بر ۱۳ مزار مطهر است را آماده و به شهرداری این شهر برای اجرا، ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برابر قانون و در شهرها، شهرداری‌ها باید پای کار باشند و به گلزارهایی که نیازمند ساماندهی هستند ورود پیدا کنند، افزود: در عین حال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از شهرداری زنوز برای تسریع در ساماندهی گلزار شهدای این شهر پشتیبانی‌های لازم را خواهد کرد.

وی در این بازدید در جریان جزئیات طرح ساماندهی و وضعیت محیطی گلزار شهدای زنوز قرار گرفت و از نزدیک مشکلات این گلزار را بررسی کرد، ضمن اینکه در گفت‌وگو با فرشید خلیلی زنوز، شهردار این شهر دربارۀ چگونگی به ثمر نشستن سریع‌تر این پروژۀ مشارکتی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در این برنامه رحمان اصلی‌زاده، معاون تعاون و امور اجتماعی و پژمان یاسان از اداره مسکن، امور گلزارها و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و حسین داوری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مرند نیز حضور داشتند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین در حاشیۀ نشست کاری با قائم مقام مدیرعامل منطقۀ آزاد ارس در امور اجرایی و سرپرست معاونت توسعۀ مدیریت این سازمان و معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد ارس اعلام کرد: در این نشست مقرر شد با مشارکت سازمان منطقۀ آزاد ارس طرح‌های ساماندهی گلزار شهدای شمال‌شرق هادی‌شهر مشتمل بر ۱۷ مزار مطهر و گلزارهای روستاهای کمار سفلی، کمار علیا و هلق از توابع جلفا مشتمل بر ۱۰ مزار مطهر اجرایی شود.

وی مطرح کرد: به زودی برآورد و طرح اجرایی ساماندهی این گلزارها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تهیه شده و در اختیار منطقه آزاد ارس قرار خواهد گرفت تا متعاقباً با انعقاد و مبادلۀ تفاهم نامه‌ای، عملیات اجرایی این پروژه‌های مشارکتی آغاز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی، وی همچنین گفت: در این نشست همچنین مذاکرات خوبی پیرامون مشارکت منطقه آزاد ارس در اجرای طرح سپاس و واگذاری زمین مسکونی به ایثارگران عزیز این منطقه صورت گرفت و توافق‌های اولیه نیز حاصل شد که امیدواریم در آیندۀ نزدیک، نتایج مورد انتظار را دریافت کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما