شناسهٔ خبر: 67284694 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح‌هاي ساماندهي گلزار شهداي زنوز، هاديشهر و روستاهاي جلفا اجرايي مي‌شود

صاحب‌خبر -
طرح‌هاي ساماندهي گلزار شهداي زنوز، هاديشهر و روستاهاي جلفا اجرايي مي‌شود
خبرگزاری آریا - سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اعلام کرد: طرح های ساماندهی گلزار شهدای شهر زنوز در شهرستان مرند، شهر هادیشهر در شهرستان جلفا و برخی از روستاهای جلفا اجرایی می شود.

به گزارش «ایثار»، علی اکبر سلمانی در حاشیۀ بازدید از گلزار شهدای زنوز گفت: بنیاد شهید آذربایجان شرقی به زودی نقشه، برآورد و طرح اجرایی ساماندهی گلزار شهدای زنوز که مشتمل بر 13 مزار مطهر است را آماده و به شهرداری این شهر برای اجرا ارائه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برابر قانون و در شهرها، شهرداری ها باید پای کار باشند و به گلزارهایی که نیازمند ساماندهی هستند ورود پیدا کنند، گفت: در عین حال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از شهرداری زنوز برای تسریع در ساماندهی گلزار شهدای این شهر پشتیبانی های لازم را خواهد کرد.
سلمانی در این بازدید در جریان جزئیات طرح ساماندهی و وضعیت محیطی گلزار شهدای زنوز قرار گرفت و از نزدیک مشکلات این گلزار را بررسی کرد ضمن اینکه در گفت وگو با فرشید خلیلی زنوز، شهردار این شهر دربارۀ چگونگی به ثمر نشستن سریع تر این پروژۀ مشارکتی به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در این برنامه رحمان اصلی زاده، معاون تعاون و امور اجتماعی و پژمان یاسان از اداره مسکن، امور گلزارها و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و حسین داوری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مرند نیز حضور داشتند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین در حاشیۀ نشست کاری با قائم مقام مدیرعامل منطقۀ آزاد ارس در امور اجرایی و سرپرست معاونت توسعۀ مدیریت این سازمان و معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد ارس اعلام کرد: در این نشست مقرر شد با مشارکت سازمان منطقۀ آزاد ارس طرح های ساماندهی گلزار شهدای شمالشرق هادیشهر مشتمل بر 17 مزار مطهر و گلزارهای روستاهای کمار سفلی، کمار علیا و هلق از توابع جلفا مشتمل بر 10 مزار مطهر اجرایی شود.
سلمانی گفت: به زودی برآورد و طرح اجرایی ساماندهی این گلزارها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تهیه شده و در اختیار منطقه آزاد ارس قرار خواهد گرفت تا متعاقباً با انعقاد و مبادلۀ تفاهم نامه ای، عملیات اجرایی این پروژه های مشارکتی آغاز شود.
وی همچنین گفت: در این نشست همچنین مذاکرات خوبی پیرامون مشارکت منطقه آزاد ارس در اجرای طرح سپاس و واگذاری زمین مسکونی به ایثارگران عزیز این منطقه صورت گرفت و توافق های اولیه نیز حاصل شد که امیدواریم در آیندۀ نزدیک، نتایج مورد انتظار را دریافت کنیم.
در این نشست که رحمان اصلی زاده، معاون تعاون و امور اجتماعی و پژمان یاسان از اداره مسکن، امور گلزارها و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و مجید پیرعلیلو رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جلفا نیز حضور داشتند، بهرنگ نجاتی قائم‌مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در امور اجرایی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت این سازمان و خلیل‌الله صدر نورمحمدی معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد ارس در سخنان جداگانه ای به طرح نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/

نظر شما