شناسهٔ خبر: 67265792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دمای اهواز از ۵۱ درجه عبور کرد

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه دمای اهواز از ۵۱ درجه عبور کرد گفت: خطر گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مزاع و مراتع با افزایش دما و استقرار توده هوای گرم وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد سبزه زاری بیان کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی، تا روز یکشنبه استقرار توده هوای گرم و افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است به طوری که در بیشتر شهرها به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی، حداکثر دما به حدود 50 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید بنابراین خطر گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع نیز وجود دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به جهت جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس، افزایش رطوبت و هوای شرجی در بخش های سواحل و فراسواحل جنوب شرقی و جنوبی در صبحگاه و شامگاه پنجشنبه و شنبه و تا بخش‌های مرکزی در صبحگاه و شامگاه جمعه پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: یکشنبه با شمالی شدن جهت جریانات از شرجی هوا کاسته خواهد شد و شمال خلیج فارس نیز طی این مدت در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته گتوند با 51.2 و بهبهان با 26.5 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز 51.1 و حداقل 29.5 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش تداوم یافتن دمای 50 و یا بالاتر طی 6 روز متوالی در استان طی 10 سال گذشته بی‌سابقه است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به تقویت و تداوم توده هوای گرم و افزایش دما از روز چهارشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما