شناسهٔ خبر: 67265711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گرمای شدید در خوزستان با وقوع دمای بالای ۵۰ درجه/ احتمال گرمازدگی و آتش‌سوزی در مراتع

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در بیشتر نقاط استان گفت: بر همین اساس خطر گرمازدگی و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری ظهر امروز _ چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی شماره ۲، تا روز یکشنبه استقرار توده هوای گرم و افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است؛ به طوری که در اغلب شهرها (به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی)، بیشینه دما به حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید.

وی افزود: بر همین اساس خطر گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع نیز وجود دارد، همچنین با توجه به جهت جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس، افزایش رطوبت و هوای شرجی در بخش‌های سواحل و فرا سواحل جنوبِ شرقی و جنوبی (طی صبحگاه و شامگاه پنجشنبه و شنبه) و تا بخش‌های مرکزی (طی صبحگاه و شامگاه جمعه) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: یکشنبه با شمالی شدن جهت جریانات از شرجی هوا کاسته خواهد شد، شمال خلیج فارس نیز طی این مدت در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته گتوند با ۵۱.۲ و بهبهان با ۲۶.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۵۱.۱ و کمینه دمای ۲۹.۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

نظر شما