شناسهٔ خبر: 67264307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور حکم اعدام برای ۴ توزیع کننده مشروبات مسموم در کرج

المیرا دادمهر (اگیر)

رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور حکم‌ اعدام‌ برای چهار متهم توزیع مشروبات الکلی مرگبار در کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین فاضلی‌هریکندی روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در نشست خبری که در دادگستری البرز برگزار شد؛ با اشاره به پرونده مسمومیت الکلی سال گذشته البرز اظهار کرد: پیگیری این پرونده یکی از ماموریت‌های مهم دادگستری استان در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: بر اثر شرب مشروبات الکلی در مجموع ۱۷ نفر فوت و ۱۹۱ نفر مصدوم شده بودند.

این مسئول تصریح کرد: در ارتباط با این پرونده ۱۱ نفر دستگیر شدند که برای چهار نفر از آنها حکم اعدام صادر شده و برای هفت نفر دیگر بر اثر وضعیت جرم احکام دیگری صادر شده که حبس با سال‌های متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۴۸۵ شغل جدید توسط دادگستری این استان ایجاد شده که این آمار درمقایسه با سال ماقبل آن رشد ۳۷ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین درسال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۴۳ واحد تولیدی دراین استان احیا شده است .وی یاد آورشد: در این مدت پنج هزار و ۸۸۴ شغل حفظ و تداوم یافته در حالی که این میزان در سال ماقبل آن دو هزار و ۹۵۰ شغل بوده است.

فاضلی هریکندی، از حل مشکل ۱۹۰ واحد تولیدی در سال گذشته برای حمایت از بخش تولید نیز خبر داد و افزود: یکی از مشکلات آنها صدور اسناد برای این واحدها بود که حل و فصل شد.

رئیس دادگستری استان البرز در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: خرید دستگاه دانش بنیان برای آزمایش‌های سم شناسی از اقداماتی بوده که در این حوزه انجام شده است.وی بیان کرد: این دستگاه با هزینه کمتر تهیه شد و کارایی بالایی برای حوزه پزشکی قانونی دارد.

فاضلی هریکندی گفت: در حوزه بازرسی استان البرز در سال گذشته نیز ۵۰ فقره آرای محکومیت قضایی و ۲۵۴ آرای محکومیت‌های اداری و انظباتی داشتیم.

رئیس دادگستری استان البرز در ادامه به شکایت و گزارش‌های مردمی سال گذشته از دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: در این زمینه پنج هزار و ۸۰ شکایت مردمی داشتیم که از سوی بازرسی مورد بررسی قرار گرفته است.

فاضلی هریکندی گفت: این میزان شکایت نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن با ۶۳ درصد رشد مواجه بوده است.رئیس دادگستری استان البرز اضافه کرد: در حوزه تعزیرات حکومتی نیز ۶۱۸ تیم گشت مشترک با دستگاه‌های اجرایی داشتند و ۵۳ تن مواد خوراکی فاسد کشف و دستور امحای آنها در سال گذشته صادر شد.

فاضلی هریکندی درادامه به رسیدگی به درخواست یک هزار و ۶۳۲ نفر در این استان در ملاقات‌های مردمی، میزهای خدمت، مصلی‌ها و مساجد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رسیدگی درمقایسه با سال ماقبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

فاضلی هریکندی درادامه گفت: در سال گذشته از تغییرکاربری ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۵۱۴ هزار میلیارد تومان جلوگیری شد .

وی با اشاره به تاکیدات قوه قضاییه در بخش تغییرکاربری اراضی کشاورزی یاد آورشد: بر این اساس تلاش می‌شود تا اقدامات در این زمینه به گونه‌ای باشد تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود.

رئیس دادگستری استان البرز گفت: در سال گذشته ۱۰هزار و ۲۰۰ نقطه درمعرض تغییرکاربری دراستان البرز شناسایی شد که این میزان ۱۲.۴۶ درصد آمار کشوری است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت از تغییر کاربری ۹ هزار و ۱۱۲ نقطه در استان البرز جلوگیری شد که معادل ۲۲.۳۳ درصد در کشور بود.

فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته به ۵۷۷ هزار و ۴۵۸ پرونده در مراجع قضایی استان البرز رسیدگی شده است.

وی یاد آورشد: علاوه براین رسیدگی‌ها، ازسال های قبل هم پرونده‌هایی داشتیم که مورد رسیدگی قرار گرفت و دراین زمینه رتبه سوم کشوری را از حیث رسیدگی داریم.

رئیس دادگستری استان البرز اضافه کرد: همچنین درحوزه پا بند الکترونیکی شاهد افزایش ۱۱.۲ درصدی در استان بودیم که از رقم ۵۴۲ نفر به ۷۲۰ نفر افزایش یافته است.

فاضلی هریکندی گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ۵۸۱محکوم مالی با پذیرش اعصار و تخفیف محکومیت پرداخت شد.

رئیس دادگستری استان البرز درادامه به ساماندهی اموال قاچاق در استان حسب دستور رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: درسال گذشته ۴۶۹ پرونده قاچاق رسیدگی شد که ۱۲۰مورد آن از طریق مزایده به فروش رسید.

وی گفت: همچنین ۳۰۳تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان معدوم شد.

انتهای پیام

نظر شما