شناسهٔ خبر: 67267034 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۳۰۳ تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان در البرز معدوم شد

رییس دادگستری استان البرز گفت: ۳۰۳ تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان در این استان معدوم شد. رییس دادگستری استان البرز گفت: ۳۰۳ تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان در این استان معدوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، حسین فاضلی هریکندی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: افراد از هرگونه مطلب در تخریب شخصیت، نهادهای حاکمیتی و همچنین افترا، تهمت و نشر اکاذیب خودداری کنند و برای این مسئله در دادسراهای استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات تشکیل شده است.

وی در خصوص اقدامات دادگستری البرز در حوزه پزشکی قانونی، بیان کرد: خرید دستگاه دانش بنیان برای آزمایشات سم شناسی انجام شد، این دستگاه با هزینه کمتر تهیه شد و کارایی بالایی برای حوزه پزشکی قانونی دارد.

فاضلی هریکندی گفت: در حوزه بازرسی استان البرز درسال گذشته نیز ۵۰ فقره آرای محکومیت قضایی و ۲۵۴ آرای محکومیت های اداری و انظباتی داشتیم.

وی در خصوص ارائه خدمات به مشاوره ای زوجین متقاضی طلاق گفت: دو مرکز پیشگیری از طلاق در استان راه اندازی شد و ۷۲ جلسه آموزش‌‌‌ سبک زندگی تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۹۹۰ چاه غیر مجاز مسدود شد، گفت: چراکه موجب فرو نشست زمین می شود و با اقدامات شرکت آب منطقه ای استان صورت گرفت.

فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته به ۵۷۷ هزار و۴۵۸ پرونده در مراجع قضایی استان البرز رسیدگی شده است .

وی یاد آورشد: علاوه براین رسیدگی ها ازسال های قبل هم پرونده هایی داشتیم که مورد رسیدگی قرار گرفت و دراین زمینه رتبه سوم کشوری را از حیث رسیدگی داریم .

رییس دادگستری استان البرز اضافه کرد: همچنین در حوزه پا بند الکترونیکی شاهد افزایش ۱۱.۲ درصدی دراستان بودیم که از رقم ۵۴۲ نفر به ۷۲۰ نفر افزایش یافته است .

وی گفت: در سال گذشته یکی از ماموریت های مهم دادگستری استان البرز در حوزه پرونده مسمومیت مشروبات الکلی بوده که ۱۷ نفر فوت شدند و ۱۹۱ نفر مصدوم که منجر به دستگیری ۱۱ نفر شد و در نهایت برای چهار نفر حکم اعدام و هفت نفر دیگر با توجه جرم ثابت شده احکام مختلف صادرشد.

فاضلی هریکندی افزود: در سال گذشته سرقت به عنف و سرقت خشن کاهش ۳۳ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته احکام قطعی ۱۸ محکوم به قصاص نفس صادر و منتهی به گذشت شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: فاز اول تفرجگاه ساحلی به بهره برداری رسیده و با رعایت مسائل زیست محیطی برای استفاده عموم احداث و فاز دوم پاکرود به مساحت دو هکتار در حال احداث و احتمالا نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار پرونده مسن در دادسراها و شعبات وجود دارد، خاطرنشان کرد:  ۴۸ درصد از پرونده های مسن مختومه شده است در سال گذشته ۱۹۳ میلیارد تومان از سوی ستاد دیه و دیگر متولیان برای آزادی زندانیان پرداخت شد.

فاضلی هریکندی در ادامه گفت: درسال گذشته از تغییرکاربری ۱۲ هزار و ۸۰۰هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۵۱۴ هزار میلیارد تومان جلوگیری شد.

وی با اشاره به تاکیدات قوه قضاییه در بخش تغییرکاربری اراضی کشاورزی یادآور شد: براین اساس تلاش می شود تا اقدامات دراین زمینه به گونه ای باشد تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود .

رییس دادگستری استان البرز گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۰۰ نقطه در معرض تغییرکاربری در استان البرز شناسایی شد که این میزان ۱۲.۴۶ درصد آمار کشوری است .

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت از تغییر کاربری ۹ هزار و ۱۱۲ نقطه در استان البرز جلوگیری شد که معادن ۲۲.۳۳ درصد در کشور بود.

فاضلی هریکندی گفت: درسال گذشته یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ۵۸۱ محکوم مالی با پذیرش اعصار و تخفیف محکومیت پرداخت شد .ین افراد که محکوم مالی بودند آزاد شدند .

رییس دادگستری استان البرز درادامه به ساماندهی اموال قاچاق دراستان حسب دستور رییس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۶۹ پرونده قاچاق رسیدگی شد که ۱۲۰مورد آن از طریق مزایده به فروش رسید. همچنین ۳۰۳تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان معدوم شد.



















نظر شما