شناسهٔ خبر: 67264939 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اشتغالزایی در این استان 37 درصد رشد کرد

اقتصادنیوز :رییس دادگستری استان البرز گفت که در سال گذشته سه هزار و ۴۸۵ شغل جدید با حمایت دادگستری این استان ایجاد شده که این آمار در مقایسه با سال ماقبل آن رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، « حسین فاضلی هریکندی» روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: همچنین در سال گذشته با پیگیری دادگستری البرز و در راستای تحقق شعار سال ۴۳ واحد تولیدی در این استان احیا شده است .

وی یاد آورشد: در این مدت پنج هزار و ۸۸۴ شغل حفظ و تداوم یافته در حالی که این میزان در سال ماقبل آن ۲ هزار و ۹۵۰ شغل بوده است .

فاضلی هریکندی، از حل مشکل ۱۹۰ واحد تولیدی در سال گذشته برای حمایت از بخش تولید نیز خبرداد که یکی از مشکلات آنها صدور اسناد برای این واحدها بود که حل و فصل شد.

رییس دادگستری استان البرز در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: خرید دستگاه دانش بنیان برای آزمایشات سم شناسی در این حوزه داشتیم .

خبر مرتبط
چند نفر در تهران جویای شغل‌ هستند؟/آمار فرصت‌های شغلی تهران

اقتصادنیوز: آخرین آمار ثبت فرصت‌های شغلی در استان تهران حاکی از آن است که بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی توسط کارجویان و کارفرمایان در سامانه جست‌وجوی شغل به ثبت رسید.

وی بیان کرد: این دستگاه با هزینه کمتر تهیه شد و کارایی بالایی برای حوزه پزشکی قانونی دارد .

فاضلی هریکندی گفت: در حوزه بازرسی استان البرز درسال گذشته نیز ۵۰ فقره آرای محکومیت قضایی و ۲۵۴ آرای محکومیت های اداری و انظباتی داشتیم.

صدور حکم اعدام برای چهار نفر از عوامل توزیع مشروبات مرگ آور در البرز

فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته به ۵۷۷ هزار و۴۵۸ پرونده در مراجع قضایی استان البرز رسیدگی شده است .

وی یاد آورشد: علاوه براین رسیدگی ها ازسال های قبل هم پرونده هایی داشتیم که مورد رسیدگی قرار گرفت و دراین زمینه رتبه سوم کشوری را از حیث رسیدگی داریم .

رییس دادگستری استان البرز اضافه کرد: همچنین در حوزه پا بند الکترونیکی شاهد افزایش ۱۱.۲ درصدی دراستان بودیم که از رقم ۵۴۲ نفر به ۷۲۰ نفر افزایش یافته است .

خبر مرتبط
خدمات؛ پررونق‌ترین شغل در 28 استان کشور/ تهران در رتبه دوم ایستاد+ جدول

اقتصادنیوز: از میان 31 استان کشور، سهم بخش خدمات از کل اشتغال در استان بوشهر 62.7 درصد و بالاتر از سایر استان‌ها است. به عبارت دیگر، در این استان از هر 100 نفر شاغل، تقریبا 62 نفر در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

وی گفت: در سال گذشته یکی از ماموریت های مهم دادگستری استان البرز در حوزه پرونده مسمومیت مشروبات الکلی بوده که ۱۷ نفر فوت شدند و ۱۹۱ نفر مصدوم که منجر به دستگیری ۱۱ نفر شد و در نهایت برای چهار نفر حکم اعدام و هفت نفر دیگر با توجه جرم ثابت شده احکام مختلف صادرشد .

رسیدگی به پنج هزار و ۸۰ شکایت مردمی 

رییس دادگستری استان البرز در ادامه به شکایت و گزارش های مردمی سال گذشته از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: در این زمینه پنج هزار و ۸۰ شکایت مردمی داشتیم که از سوی بازرسی مورد بررسی قرار گرفته است .

فاضلی هریکندی گفت: درحوزه سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه قرار گرفته و در سال گذشته در این زمینه مواردی از ارفاق های قانونی به محکومان نظامی ، حبس با خدمت ، آزادی مشروط و عفو موردی داشتیم .

رییس دادگستری استان البرز اضافه کرد: در حوزه تعزیرات حکومتی نیز ۶۱۸ تیم گشت مشترک با دستگاه های اجرایی داشتند و ۵۳ تن مواد خوراکی فاسد کشف و دستور امحای آنها در سال گذشته صادرشد .

رسیدگی به درخواست بیش از یک هزار و ۶۳۲ شهروند در البرز

فاضلی هریکندی، در ادامه به رسیدگی به درخواست یک هزار و ۶۳۲ نفر دراین استان در ملاقات های مردمی ، میزهای خدمت ، مصلی ها و مساجد در سال گذشته اشاره کرد.

وی افزود: این رسیدگی در مقایسه با سال ماقبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

مقابله با تغییر کاربری ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی البرز

فاضلی هریکندی در ادامه گفت: درسال گذشته از تغییرکاربری ۱۲ هزار و ۸۰۰هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۵۱۴ هزار میلیارد تومان جلوگیری شد.

وی با اشاره به تاکیدات قوه قضاییه در بخش تغییرکاربری اراضی کشاورزی یادآور شد: براین اساس تلاش می شود تا اقدامات دراین زمینه به گونه ای باشد تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود .

رییس دادگستری استان البرز گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۰۰ نقطه در معرض تغییرکاربری در استان البرز شناسایی شد که این میزان ۱۲.۴۶ درصد آمار کشوری است .

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت از تغییر کاربری ۹ هزار و ۱۱۲ نقطه در استان البرز جلوگیری شد که معادن ۲۲.۳۳ درصد در کشور بود.

یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای آزادی محکومان مالی پرداخت شد

فاضلی هریکندی گفت: درسال گذشته یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ۵۸۱ محکوم مالی با پذیرش اعصار و تخفیف محکومیت پرداخت شد .

وی اضافه کرد: این افراد که محکوم مالی بودند آزاد شدند .

رسیدگی به ۴۶۹پرونده قاچاق در استان البرز

رییس دادگستری استان البرز درادامه به ساماندهی اموال قاچاق دراستان حسب دستور رییس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۶۹ پرونده قاچاق رسیدگی شد که ۱۲۰مورد آن از طریق مزایده به فروش رسید .

وی گفت: همچنین ۳۰۳تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان معدوم شد.

فاضلی هریکندی یاد آورشد: انسداد ۹۹۰ چاه غیرمجاز دراستان البرز ازدیگر اقدامات است که نسبت به سال ماقبل ۳۰ درصد افزایش یافته است .

وی افزود: سال گذشته ۱۸ نفر محکوم به قصاص توسط اولیای دم مورد گذشت قرار گرفتند.

فاضلی هریکندی گفت: جرایم خشن و سرقت به عنف دراستان البرز ۳۳ درصد کاهش یافته است .

 

نظر شما