شناسهٔ خبر: 67263297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدور حکم اعدام برای ۴ متهم توزیع مشروبات الکلی مرگبار کرج

رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور حکم‌ اعدام‌ برای چهار متهم توزیع مشروبات الکلی مرگبار در کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین فاضلی‌هریکندی در نشست خبری اظهار داشت: ‌سال گذشته یکی از مأموریت‌های مهم دادگستری استان البرز در حوزه پرونده مسمومیت مشروبات الکلی بود که 17 نفر فوت و 191 نفر مصدوم شدند که منجر به دستگیری 11 نفر شد و در نهایت برای چهار متهم حکم اعدام صادر شد و برای هفت نفر دیگر با توجه جرم ثابت شده احکام مختلف صادر شد.

‌رئیس کل دادگستری البرز ادامه داد: هفت متهم دیگر به حبس محکوم شدند. دیوان عالی کشور در رابطه با محکومین به اعدام پرونده را به شعبه هم عرض ارسال کرده است.

 

.

 

حسین فاضلی در ادامه در نشست خبری خود به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال 43 واحد تولیدی در آن استان احیا شده است.در این مدت 5884 شغل حفظ شده و تداوم یافته است در حالی که این میزان در سال گذشته از آن 2950 شغل بوده است.

رئیس دادگستری البرز از حل مشکل 190 واحد تولیدی در سال گذشته برای حمایت از بخش تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات آن‌ها صدور اسناد برای این واحدها بود که حل‌وفصل شد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه خرید دستگاه دانش‌بنیان برای آزمایش‌های سم‌شناسی در این حوزه داشتیم، تصریح کرد: این دستگاه با هزینه کمتر تهیه شد و کارایی بالایی برای حوزه پزشکی قانونی دارد، در حوزه بازرسی استان البرز نیز سال گذشته 50 فقره آرای محکومیت قضائی، 254 آرای محکومیت‌های اداری و انضباطی داشتیم.

5080 شکایت مردمی از دستگاه‌های اجرایی البرز

وی با اشاره به شکایت و گزارش‌های مردمی سال گذشته از دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: در این زمینه 5080 شکایت مردمی داشتیم که از سوی بازرسی مورد بررسی قرار گرفته و این میزان شکایت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از 63 درصد رشد برخوردار بوده است.

رئیس دادگستری البرز تاکید کرد: در حوزه سازمان قضائی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه قرار گرفتند و سال گذشته در این زمینه مواردی از ارفاق‌های قانونی به محکومان نظامی، حبس با خدمت، آزادی مشروط و عفو موردی داشتیم.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: در حوزه تعزیرات حکومتی نیز 618 تیم گشت مشترک با دستگاه‌های اجرایی داشتند و 53 تن مواد خوراکی فاسد کشف و دستور امحای آن‌ها در سال گذشته صادر شد.

رسیدگی به درخواست بیش از هزار و632 نفر در البرز

وی با اشاره به رسیدگی به درخواست 1632 نفر در این استان در ملاقات‌های مردمی، میزهای خدمت، مصلی‌ها و مساجد در سال گذشته، ادامه داد: این رسیدگی در مقایسه با سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

رئیس دادگستری البرز با بیان اینکه سال گذشته از تغییر کاربری 12 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش 514 هزار میلیارد تومان جلوگیری شد، ادامه داد: بر این اساس تلاش می‌شود تا اقدامات در این زمینه به‌نحوی باشد تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود.

فاضلی هریکندی گفت: سال گذشته 10 هزار و 200 نقطه در معرض تغییر کاربری در استان البرز شناسایی شد که این میزان 12.46 درصد آمار کشوری است، همچنین در این مدت از تغییر کاربری 9112 نقطه در استان البرز جلوگیری شد که معادل 22.33 درصد در کشور بود.

رسیدگی به 577 هزار و 458 پرونده در مراجع قضائی استان البرز

وی تصریح کرد: سال گذشته به 577 هزار و458 پرونده در مراجع قضائی استان البرز رسیدگی شده است، علاوه‌بر این از سال‌های گذشته نیز پرونده‌هایی داشتیم که مورد رسیدگی قرار گرفت و در این زمینه رتبه سوم کشوری را داریم.

رئیس دادگستری استان البرز اضافه کرد: در حوزه پابند الکترونیکی نیز شاهد افزایش 11.2 درصدی در استان بودیم که از 542 نفر به 720 نفر افزایش یافته است.

فاضلی هریکندی تاکید کرد: سال گذشته یکی از مأموریت‌های مهم دادگستری استان البرز در حوزه پرونده مسمومیت مشروبات الکلی بود که 17 نفر فوت و 191 نفر مصدوم شدند که منجر به دستگیری 11 نفر شد و در نهایت برای چهار نفر حکم اعدام شد و برای هفت نفر دیگر با توجه جرم ثابت شده احکام مختلف صادر شد.

1,160 میلیارد تومان برای محکومان مالی پرداخت شده است

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و 160 میلیارد تومان برای 581 محکوم مالی با پذیرش اعصار و تخفیف محکومیت پرداخت شد و این افراد که محکوم مالی بودند آزاد شدند.

رسیدگی به 469 پرونده قاچاق در استان البرز

رئیس دادگستری استان البرز با اشاره به ساماندهی اموال قاچاق در استان حسب دستور رئیس قوه قضائیه، تاکید کرد: سال گذشته 469 پرونده قاچاق رسیدگی شد که 120 مورد آن از طریق مزایده به فروش رسید، همچنین 303 تن کالای قاچاق به ارزش 275 میلیارد تومان معدوم شد.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: انسداد 990 چاه غیرمجاز در استان البرز از دیگر اقدامات است که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته 18 نفر محکوم به قصاص توسط اولیای‌دم مورد گذشت قرار گرفتند، همچنین جرایم خشن و سرقت به عنف در استان البرز 33 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما