شناسهٔ خبر: 67460906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود تجهیزات بیمارستان یازهرای دزفول بدون وقفه ادامه دارد

دزفول - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ورود تجهیزات بیمارستان در حال ساخت یازهرای دزفول به عنوان بزرگترین طرح بهداشت و درمان خوزستان بدون وقفه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

علیرضا خسروپناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون چهار بخش از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابه یازهرا(س) دزفول به این بیمارستان ارسال شده است و سایر تجهیزات نیز به مرور ارسال و نصب می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم تنها ۹ طرح نیمه تعطیل در دزفول وجود داشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۰ طرح زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی دزفول طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم به بهره برداری رسید، گفت: ۲۰ طرح بهداشتی و درمانی دزفول از جمله بیمارستان یازهرا(س) تا پایان امسال تکمیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه روند توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در دولت سیزدهم متحول شده است، افزود: بیمارستان یازهرا(س) دزفول هم اکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تمام تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بهره برداری از این طرح تا دهه فجر امسال است.

خسروپناه اظهار کرد: مجوز استخدام نیروهای مورد نیاز بیمارستان نیز در حال نهایی شدن است که با این کار تمام مقدمات لازم برای بهره برداری عملیاتی از این طرح در حال تکمیل است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۵۰۱ تخت خوابی یازهرا(س) دزفول یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با زیربنای ۴۶ هزار مترمربع در حال ساخت است.

ساخت این بیمارستان با هفت طبقه از سال ۹۶ آغاز شده و طی دولت سیزدهم ۳۶ درصد پیشرفت داشته است و اکنون در مجموع ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این بیمارستان ۱۶ اتاق عمل شامل ۱۲ اتاق عمل عمومی، ۲ اتاق عمل اورژانس و ۲ اتاق عمل آنژیوگرافی دارد.

وزیر بهداشت دهه فجر سال گذشته با حضور در دزفول ضمن افتتاح ۲۶ طرح بهداشتی و درمانی، دستور تامین تجهیزات بیمارستان یازهرا(س) دزفول را صادر و متعاقب این دستور، نخستین محموله تجهیزات شامل ۳۰۰ قلم تجهیزات و دستگاه‌های مختلف درمانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال اردیبهشت امسال وارد دزفول شد.

نظر شما