شناسهٔ خبر: 67263729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار البرز: شوراهای شهر نگاه ویژه ای به ارتقا سرانه ها و زیرساخت های شهر داشته باشند

استاندار البرز گفت: شوراهای اسلامی و شهرداری ها باید در راستای ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها با چشم اندازی روشن، برنامه جامعی را ارائه دهند. استاندار البرز گفت: شوراهای اسلامی و شهرداری ها باید در راستای ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها با چشم اندازی روشن، برنامه جامعی را ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان  البرز، مجتبی عبداللهی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان کرج که ظهر امروز چهارشنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان و تبریک اعیاد، افزود: موضوعات و دغدغه‌هایی که مطرح شد بسیار حائز اهمیت هستند و باید طی جلسات و پیگیری های مستمر، برای رسیدگی به آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر دارای اختیارات گسترده ای هستند و با توجه به اینکه چند دهه از عمر تشکیل شوراها گذشته دارای تجربه و اشراف کافی هستند.

عبداللهی گفت: بنابراین باید از تجارب ادوار مختلف و همچنین خردجمعی و اختیارات قانونی، نهایت بهره برداری را داشته و در جهت آبادانی و توسعه شهرها اقدام کنند.

وی افزود: شوراها بالاترین مرجع تصمیم گیری شهری محسوب می‌شود و از بطن جامعه و مردم برای تصمیم سازی بوجود آمده اند.

استاندار البرز گفت: شوراهای اسلامی شهر در استان باید با اقدامات و برنامه ریزی های دقیق و عملیاتی، اعتماد و امید مردم را احیا کنند.

وی افزود: شوراها نقش ریش سفید و شیوخیت را در شهر ایفا کنند و به گونه ای اقدام کنند که مردم جذب و همراه شود.

عبداللهی گفت: شوراهای اسلامی و شهرداری ها باید در راستای ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها با چشم اندازی روشن، برنامه جامعی را ارائه دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات در شهرهای البرز، ساماندهی فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه ها و محل های ذخیره آب لوکال است.

استاندار البرز گفت: اعطای مشوق ها و پروانه های رایگان برای ساخت درمانگاه، اماکن ورزشی و ... خدمت به مردم شهر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جاده کرج_چالوس افزود: ضرورت دارد در خصوص این محور که چهارمین جاده توریستی دنیا محسوب می‌شود تدابیری اتخاذ شود که علاوه بر ارتقا کیفیت تردد مسافران و ایجاد تسهیلات برای عبور و مرور افراد بومی، حفظ، نگهداری، زیباسازی، نظافت و... نیز لحاظ شود.

عبداللهی به ضرورت راه اندازی زباله سوز اشاره کرد و گفت: در این راستا باید شوراهای اسلامی شهر در استان نهایت همراهی را داشته باشند.

وی افزود: در مصوبه سفر اول و دوم رئیس جمهور محترم و همچنین سازمان شهرداری های وزارت کشور، نصب زباله سوز برای کلانشهر کرج الزام شده بنابراین شهرداری ها باید با اشراف به اهمیت نصب و راه اندازی این امکان در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

استاندار البرز با اشاره به انتخابات پيش رو گفت: رشد مشارکت مردم استان البرز در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول و دور دوم نشان از افزایش اعتماد مردم به خدمتگزاران نظام بود.

وی افزود: البرز بعنوان ایران کوچک که نماد همگرایی و اتحاد اقوام مختلف ایرانی است باید با شور و شکوه مشارکت در کشور بدرخشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) در مراسم ۱۴ خرداد امسال از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بعنوان مکمل قدرشناسی و تشییع باشکوه پیکر رئیس جمهور شهید یاد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما