شناسهٔ خبر: 67287389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معطلی کشاورزی با قطعی برق

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان یزد:کشاورزان با نصب صفحات خورشیدی می‌توانند معادل ۸۰ درصدتوان برق خودشان، از اعمال محدودیت برق مستثنی شوند. 

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جمعی از کشاورزان بهابادی با گلایه از خاموشی چاه‌های کشاورزی در این منطقه خواستار پیگیری مسئولان شدند.

 
<div id="video-display-embed-code_11235728"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264643/11235728?width=600&height=350"></script></div>
جلیلی معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان یزد در ارتباط با خبر ۲۰ گفت: هرساله با شروع فصل گرم افزایش مصرف برق و ناترازی مصرف  را در زمینه  مصرف برق شاهد هستیم که باید مدیریت‌هایی را  اعمال تا برق را برای مشترکان تامین کنیم و طبق مصوبه هیات وزیران و هیات دولت  چاه‌های کشاورزی باید ۵ ساعت  درطول روز خاموش شوند و در مابقی روز از مصرف رایگان برخوردار شوند البته،   در سایر بخش‌ها نیز مانند صنعت وغیره برنامه‌هایی را برای مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف و ناترازی را داریم. وی ادامه داد: مقررشده تا چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۱ تا ۱۶ قطع شوند و بعداز گذر از این ساعات می‌توانند رایگان از برق استفاده کنند. وی ادامه داد: البته کشاورزان با نصب صفحات خورشیدی می‌توانند معادل ۸۰ درصدتوان برق خودشان، از اعمال محدودیت برق مستثنی شوند. معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان یزد ضمن عذرخواهی از کشاورزان نیز گفت: چاه‌های کشاورزان خرده مالک با هماهنگی جهادکشاورزی  از برنامه قطعی حذف شده است. ۷۰۰ تا ۸۰۰ چاه خرده مالک یا چاه به جای قنات برق آنها قطع نمی‌شود و از بحث خاموشی مستثنی شده اند.
<div id="video-display-embed-code_11235809"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264643/11235809?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما