شناسهٔ خبر: 67287434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دفتر شهید جمهور: نامزدهای اصولگرای ریاست جمهوری با هم اجماع کنند

مشهد-ایرنا- رییس دفتر شهید جمهور با بیان اینکه کسانیکه مدعی هستند می‌خواهیم راه شهید رییسی را ادامه دهیم بدانند وی از خود گذشت و هیچ ادعایی برای خود نداشت، گفت: از نامزدهای اصولگرا بخواهید اجماع کنند اگر کسی این کار را نپذیرفت در مسیر شهید رئیسی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا "غلامحسین اسماعیلی" عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: شهید رئیسی جامع الاطراف و اجماع ساز بود، از اصولگرایان ۲ گروه در بین نامزدها هستند جمعی ادعای امتداد جریان شهید جمهور را دارند و برخی نیز ادعا ندارند و حرف‌های بی ربط هم زده اند که قطعا سزای اعمال و حرف‌های نامربوط خود را در دنیا و آخرت خواهند دید و ذلیل خواهند شد و آخرت بدی پیش روی آنها است.

رییس دفتر شهید جمهور با بیان اینکه هر عزیزی که بار مسئولیت را به دوش گرفت همه وظیفه داریم کمک کنیم، افزود: شهید رئیسی رقبای خود را در دولت آورد و از دوست و غیر دوست استفاده کرد و قائل به مشورت و تماس با نخبگان بود.

اسماعیلی بیان کرد: بعد از انتخابات مجلس خبرگان، برخی به شهید رییسی پیشنهاد ریاست خبرگان را دادند اما قبول نکرد، با توجه به اینکه اجماع ساز بود برای ریاست آیت الله موحدی کرمانی نیز اجماع سازی کرد.

وی اظهار کرد: شهید رییسی به ولایت فقیه باور و اعتقاد راسخ داشت و خود را سرباز ولی امر می‌دانست و در برابر ولایت هیچ ادعایی نداشت.

اسماعیلی گفت: بارزترین خصوصیت شهید رییسی ایمان به خدا و اهداف و آرمانهای نظام اسلامی بود و از صمیم قلب به مردم به ویژه جوانان اعتقاد داشت.

وی با بیان اینکه شهید رییسی خود را نیازمند هدایت حضرت حق می دانست، افزود: او باور و اعتقاد به مذهب انسان ساز اسلام و مکتب جعفری داشت و عامل به احکام بود.

رئیس دفتر شهید جمهور ادامه داد: شهید رییسی تلاش و اصرار برای عملیاتی کردن و اجرایی نمودن احکام نورانی اسلام در عرصه کشور داشت، در واکنش به قرآن سوزی و اهانت به قرآن، در برابر چشم جهانیان در سازمان ملل قرآن به دست گرفت تا اعلام کند حقیقت قرآن کریم قابل تحریف و خاموشی نیست.

وی گفت: شهید جمهور مدافع مردم مظلوم فلسطین و غزه هم بود و برای تحقق عملیات وعده صادق و تنبیه متجاوز، پشتیبانی داد و کمک کرد.

اسماعیلی افزود: در بُعد فردی هم مومن بی نظیری بود. با همه مشغله ها روزه اول ماه را ترک نمی‌کرد، اهل نماز شب و روضه سیدالشهدا(ع) بود، او در بُعد فردی و اجتماعی نمونه بود.

وی تصریح کرد: برخی می‌گفتند شهید رییسی امید آینده ایران و امید آینده رهبری است، در اوایل ریاست جمهوری که در تنظیم اخبار لفظ آیت الله را برای شهید رییسی به کار میبردیم برای اینکه شائبه را بزداید و بگوید مدعی رهبری نیستم و سرباز هستم و از به کار بردن لفظ آیت الله منع کرد.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت شهید جمهور و شهدای خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه عصر امروز برگزار شد.

نظر شما