شناسهٔ خبر: 67289442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دفتر شهید جمهور:

نامزدهای اصولگرا اجماع کنند

مشهد- رییس دفتر شهید جمهور با بیان اینکه کسانیکه مدعی هستند می‌خواهیم راه شهید رئیسی را ادامه دهیم بدانند وی از خود گذشت و هیچ ادعایی نداشت، گفت: از نامزدهای اصولگرا بخواهید اجماع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین اسماعیلی عصر پنجشنبه در آئین گرامیداشت شهدای خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد، با بیان اینکه کسانی که مدعی هستند می‌خواهیم راه شهید رئیسی را ادامه دهیم بدانند وی از خود گذشت و هیچ ادعایی برای خود نداشت، اظهار کرد: از نامزدهای اصولگرا بخواهید اجماع کنند اگر کسی این کار را نپذیرفت در مسیر شهید رئیسی نیست.

رئیس دفتر شهید جمهور افزود: شهید رئیسی جامع الاطراف و اجماع ساز بود، از اصولگرایان ۲ گروه در بین نامزدها هستند جمعی ادعای امتداد جریان شهید جمهور را دارند و برخی نیز ادعا ندارند و حرف‌های بی ربط هم زده‌اند که قطعاً سزای اعمال و حرف‌های نامربوط خود را در دنیا و آخرت خواهند دید و ذلیل خواهند شد و آخرت بدی پیش روی آنها است.

وی با بیان اینکه هر عزیزی که بار مسئولیت را به دوش گرفت همه وظیفه داریم کمک کنیم، افزود: شهید رئیسی رقبای خود را در دولت آورد و از دوست و غیر دوست استفاده کرد و قائل به مشورت و تماس با نخبگان بود.

اسماعیلی بیان کرد: بعد از انتخابات مجلس خبرگان، برخی به شهید رئیسی پیشنهاد ریاست خبرگان را دادند اما قبول نکرد، با توجه به اینکه اجماع ساز بود برای ریاست آیت الله موحدی کرمانی نیز اجماع سازی کرد.

رئیس دفتر شهید جمهور اظهار کرد: شهید رئیسی به ولایت فقیه باور و اعتقاد راسخ داشت و خود را سرباز ولی امر می‌دانست و در برابر ولایت هیچ ادعایی نداشت.

وی گفت: بارزترین خصوصیت شهید رئیسی ایمان به خدا و اهداف و آرمانهای نظام اسلامی بود و از صمیم قلب به مردم به ویژه جوانان اعتقاد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه شهید رئیسی خود را نیازمند هدایت حضرت حق می‌دانست، افزود: او باور و اعتقاد به مذهب انسان ساز اسلام و مکتب جعفری داشت و عامل به احکام بود.

رئیس دفتر شهید جمهور ادامه داد: شهید رئیسی تلاش و اصرار برای عملیاتی کردن و اجرایی نمودن احکام نورانی اسلام در عرصه کشور داشت، در واکنش به قرآن سوزی و اهانت به قرآن، در برابر چشم جهانیان در سازمان ملل قرآن به دست گرفت تا اعلام کند حقیقت قرآن کریم قابل تحریف و خاموشی نیست.

وی گفت: شهید جمهور مدافع مردم مظلوم فلسطین و غزه هم بود و برای تحقق عملیات وعده صادق و تنبیه متجاوز، پشتیبانی داد و کمک کرد.

اسماعیلی افزود: در بُعد فردی هم مؤمن بی نظیری بود. با همه مشغله‌ها روزه اول ماه را ترک نمی‌کرد، اهل نماز شب و روضه سیدالشهدا (ع) بود، او در بُعد فردی و اجتماعی نمونه بود.

رئیس دفتر شهید جمهور تصریح کرد: برخی می‌گفتند شهید رئیسی امید آینده ایران و امید آینده رهبری است، در اوایل ریاست جمهوری که در تنظیم اخبار لفظ آیت الله را برای شهید رئیسی به کار می‌بردیم برای اینکه شائبه را بزداید و بگوید مدعی رهبری نیستم و سرباز هستم و از به کار بردن لفظ آیت الله منع کرد.

نظر شما