شناسهٔ خبر: 67263293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار البرز:

شوراها برنامه جامعی برای توسعه شهر داشته باشند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید در راستای ارتقای زیرساخت‌ها و سرانه‌ها با چشم‌اندازی روشن، برنامه جامعی را ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی ظهر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان کرج که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان و تبریک اعیاد، اظهار کرد: موضوعات و دغدغه‌هایی که مطرح شد بسیار حائز اهمیت هستند و باید طی جلسات و پیگیری‌های مستمر، برای رسیدگی به آن‌ها اقدام شود.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر اختیارات گسترده‌ای دارند و با توجه به اینکه چند دهه از عمر تشکیل شوراها گذشته است، دارای تجربه و اشراف کافی هستند؛ بنابراین باید از تجارب ادوار مختلف، خرد جمعی و اختیارات قانونی، نهایت بهره‌برداری را داشت و در راستای آبادانی و توسعه شهرها تلاش کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه شوراها بالاترین مرجع تصمیم‌گیری شهری محسوب می‌شوند و از بطن جامعه و مردم برای تصمیم سازی به وجود آمده‌اند، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر در استان باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیاتی، اعتماد و امید مردم را احیا کنند.

عبداللهی اضافه کرد: شوراها نقش ریش سفیدی را در شهر ایفا و به نحوی اقدام کنند که مردم جذب و همراه شوند. شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید در راستای ارتقای زیرساخت‌ها و سرانه‌ها با چشم‌اندازی روشن، برنامه جامعی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات در شهرهای البرز ساماندهی فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه‌ها و محل‌های ذخیره آب لوکال است، ادامه داد: اعطای مشوق‌ها و پروانه‌های رایگان برای ساخت درمانگاه و اماکن ورزشی خدمت به مردم شهر محسوب می‌شود.

استاندار البرز با اشاره به وضعیت جاده کرج_چالوس، تاکید کرد: ضرورت دارد برای این محور که چهارمین جاده توریستی دنیا محسوب می‌شود تدابیری اتخاذ شود که علاوه بر ارتقای کیفیت تردد مسافران و ایجاد تسهیلات برای عبور و مرور افراد بومی، حفظ، نگهداری، زیباسازی و نظافت نیز لحاظ شود.

عبداللهی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی زباله‌سوز، ادامه داد: در این راستا باید شوراهای اسلامی شهر در استان نهایت همراهی را داشته باشند، در مصوبه سفر اول و دوم رئیس جمهور و سازمان شهرداری‌های وزارت کشور، نصب زباله سوز برای کلان‌شهر کرج الزام شده است؛ بنابراین شهرداری‌ها باید با اشراف به اهمیت نصب و راه‌اندازی، در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: رشد مشارکت مردم استان البرز در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول و دور دوم نشان از افزایش اعتماد مردم به خدمتگزاران نظام دارد و البرز به عنوان ایران کوچک که نماد همگرایی و اتحاد اقوام مختلف ایرانی است باید با شور و شکوه مشارکت در کشور بدرخشد.

استاندار البرز افزود: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مراسم چهاردهم خرداد امسال از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی به عنوان مکمل قدرشناسی و تشییع باشکوه پیکر رئیس جمهور شهید یاد کردند.

نظر شما