شناسهٔ خبر: 67287456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرسه ۱۸ کلاسه دخترانه در شهر ساوه با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید

ساوه- ایرنا - مدرسه ابتدایی دخترانه خیر ساز نیکان کاوه شهرستان ساوه پنجشنبه شب با حضور وزیر کشور در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ۱۸ کلاس درس به بهره براری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در این مراسم گفت: عمل خیر تنها رقابت مورد تاکید قرآن بوده و لازم است همه افراد جامعه در این مسیر گام بردارند.

احمد وحیدی اظهار کرد: مدرسه محل آموزش علم واقعی و تربیت است، ساختن جایی برای نوجوانان و کودکان از اهم اعمال خیر است و چه خیری از این بالاتر که انسان های فرهیخته و با فضیلت در آن تربیت و پرورش بیابند.

وی افزود: عمل خیر تنها رقابتی بوده که خداوند به آن در قرآن کریم تاکید کرده و به سبقت گیری مؤمنان از همدیگر در آن توصیه کرده است.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه اظهار کرد: امید است مردم ایران زمین در این حماسه با حضور حداکثری و با انتخاب اصلح ترین فرد زمینه ادامه راه شهید جمهور فراهم کنند.

مدرسه ۱۸ کلاسه دخترانه در شهر ساوه با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه به علت فعالیت صنایع متعدد این شهرستان برخلاف سایر مناطق کشور بیکاری در آن صفر و حتی منفی است افزود: فعالان صنعتی این شهرستان باعث انجام حرکت های خیرخواهانه متعددی شده و حضور آنان باعث خیر و برکت است.

حجت الاسلام رحیمی با تقدیر از خیران مدرسه ساز اظهار کرد: اما این شهرستان برخلاف انتظار در کنار مواجه بودن با مشکلات کم آبی در حوزه شرب و کشاورزی، سرانه پایینی نیز در بخش بهداشت، درمان و زیرساخت های آموزشی دارد که نیازمند توجه ویژه از سوق دولت برای ارتقای این سرانه ها است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی هم در این با اشاره به اینکه امروز شاهد بهره برداری از هشتمین مدرسه احداث شده توسط خیر مدرسه ساز حاج ابراهیم عسگریان سرمایه گذار کارخانه شیشه سازی کاوه هستیم افزود: این طرح با عنوان مدرسه ابتدایی دخترانه نیکان کاوه (۸) ساوه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع ویژه با ۱۸ کلاس درس احداث شده است.

جواد لنجابی یادآور شد: این خیر برای ساخت این مدرسه ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه کرده که با بهره برداری از آن ۵۴۰ دانش آموز از خدمات آن بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: همچنین آذر ماه سال گذشته بزرگ ترین مجتمع مدارس خیرساز کشور در ساوه به همت این خیر کلنگ زنی شده است.

وی یادآور شد: این طرح نیز در زمینی به مساحت سه هکتار با ۲۱ هزار متر مربع زیر بنا شامل ۶ مدرسه ۱۸ کلاسه، رصدخانه آموزشی و ورزشگاه هم اکنون در حال احداث است.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

نظر شما