شناسهٔ خبر: 67342042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رودخانه‌های فرعی ساوجبلاغ رفع تصرف می‌شوند

سمیه فصاحت

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: در صیانت از حریم رودخانه‌ها، رودخانه‌های فرعی هم مورد توجه بوده و در این زمینه بخشی از رودخانه آردهه آزاد و ۳۳ مورد رفع تصرف انجام شده است.

صاحب‌خبر -

مصطفی سلطان آبادی در گفت و گو با ایسنا گفت: در طرح حفاظت از آب‌های سطحی استان به جز رودخانه‌های اصلی که در دستور کار قرار دارد، از نقاط دیگر غافل نشده و چون رودخانه‌های فرعی زیادی داریم، این رودخانه‌ها را هم در طرح مد نظر داریم.

وی افزود: در این راستا، رودخانه آردهه را تقریبا به طول دو کیلومتر آزاد سازی کرده‌ و ۳۳ مورد رفع تصرف انجام داده‌ایم. این اقدام به صورت بازه‌ای بوده و به این معناست که اگر به منطقه‌ای ورود می‌کنیم، رفع تصرف و بررسی‌ها از بالا تا پایین رودخانه انجام می‌شود تا کسی احساس تبعیض نکند.

وی ادامه داد: در روستای عرب آباد کوه هم رفع تصرفات انجام شده است، این یک برنامه مدون است که از محدوده برغان شروع کرده و رفع تصرفات تقریبا هشت کیلومتر در دو طرف بستر رودخانه را در دستور کار داریم. در این زمینه بازدید حضوری دادستانی، فرمانداری و استانداری از بستر رودخانه و تصرفات بسیار تاثیر گذار بوده است چرا که هم دید مدیران نسبت به ضرورت رفع تصرفات در بازدید میدانی باز می‌شود، هم متصرفین متوجه می‌شوند که کار چقدر جدی است.

سلطان آبادی در ادامه بیان کرد: متصرفین اولین گلایه‌ای که می‌کردند این بود که اگر عقب نشینی کنیم و رفع تصرف صورت بگیرد، مردم جلوی ملک ما شروع به روشن کردن آتش و ریختن زباله می‌کنند، جواب ما این بود که مردم هم حق دارند، چون رودخانه ملک همه مردم و ملی محسوب می‌شود. می‌بینیم وقتی رفع تصرفات انجام می‌شود دیدگاه متصرفین هم تغییر می‌کند و فکر می‌کنند حقشان ضایع شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار رودخانه بودن برای یک ملک ارزش افزوده دارد در حالی که نباید اینطور باشد وباید حضور مردم را برای تفریح بپذیرند.

 وی یادآور شد: رودخانه برای عموم مردم است و باید به آن دسترسی آزاد داشته باشند؛ در حالی که متصرفین خود را صاحب آن می‌دانند. با رفع تصرف، ورق برمی‌گردد و ملک‌ها که قیمت بالایی دارند، وقتی رفع تصرف شود، افت قیمت پیدا کرده و متصرفین نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند در حالی که این موضوع باید جا بیافتد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما