شناسهٔ خبر: 67262964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵۰ کیلو مواد مخدر در پایتخت کشف شد

تهران بزرگ- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر که در پوشش محموله‌های مختلف وارد پایتخت شده بود، خبر داد و گفت: بیشترین میزان این مواد هروئین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس مواد مخدر پایتخت اظهار کرد: این میزان مواد مخدر در عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشف و ضبط شده که در پوشش‌های مختلف و محموله‌های متفاوت با خودرو و موتورسیکلت به این کلانشهر منتقل شده بودند.

وی ادامه داد: پلیس با تجهیزات ویژه ای که در اختیار دارد در تمامی حوزه‌ها توفیقاتی خوبی دارد و مامورین ما از داخل ۳ تریلر که حداقل ۶۰ تن بار داشتند توانستند ۳۵۰ کیلوگرم هروئین کشف کنند.

سردار محمدیان افزود: محله‌هایی که شاید برای ساکنین آنجا ندیدن معتاد آرزو شده بود امروز پاکسازی و عدم حضور معتادین را شاهد هستیم و توزیع کنندگان نیز دستگیر می‌شوند و تهیه مواد مخدر دیگر به سادگی امکان پذیر نیست و برخورد و جمع آوری معتادان، قاچاقچیان و توزیع کنندگان همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در این عملیات‌ها چهار قاچاقچی اصلی دستگیر و خوردهایی که توقیف شده بخشی از اموال آنهاست که برابر قانون مصادره می‌شود.

سردار محمدیان گفت: این محموله در حوزه تهران در جاده بیرونی شهر در حال انتقال به خارج از تهران و به سمت مرز بود و احتمال توزیع محموله داخل پایتخت هم وجود داشت که با تلاش شبانه روزی همکارانم شناسایی و توقیف شدند.

وی تاکید کرد: یک گرم این مواد مخدر کافی است تا یک جوان را معتاد غیر قابل برگشت کند.

سردار محمدیان به قاچاقچیان مواد مخدر هشدار داد و افزود: برابر قانون همه اینها مجرم هستند، توزیع کننده که می‌بیند چه بلایی بر سر مصرف کننده می‌آورد و باز هم به این کار ادامه می‌دهد باید مجازات سنگینی داشته باشد.

وی در خصوص کشفیات پلیس در فضای مجازی هم یادآور شد: مجرمین از همه بسترها برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌کنند که یکی از آنها فضای مجازی است که به تمام کسانی که از بستر فضای مجازی توزیع مواد مخدر دارند همچنان هشدار می‌دهیم پلیس توانمند و اشراف بر مجرمین دارد و آخر عاقبت‌شان مجازات و بازداشتگاه است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تعدادی از افراد دستگیر شده در طرح‌های پلیس در سنین کم هستند که این افراد به دلایلی از جمله خانواده معتاد داشتن به راه غلط کشیده شده‌اند.

وی اضافه کرد: در عملیات سه ماهه اول سال جاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت که شبانه روزی در حال فعالیت هستند در مجموع پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که این ۳۵۰ کیلوگرم قسمتی از این کشفیات است.

همچنین نمایشگاهی از مواد مخدر کشف شده و لازم استعمال آن از سوی پلیس پایتخت در کنار نمایش تصویری و مستندات اجرای عملیات کشف و دستگیری در محل پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برپا شده بود.

نظر شما