شناسهٔ خبر: 67279212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار ایلام خبر داد

ضرورت صدور پیش‌پروانه ساختمانی در ایلام

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از صدور پیش‌پروانه ساختمانی برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در استان ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در جلسه بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن و ساخت‌وساز غیرمجاز در استان با حضور اعضا، اظهار کرد: برخورد قانونی با ساخت‌وساز غیرمجاز در ابتدای عملیات اجرایی آن انجام شود.

وی افزود: با تقویت نظارت و پیشگیری باید به نحوی عمل کرد که از همان ابتدای پی‌کنی و ساخت فونداسیون، اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز داده نشود، این کار علاوه بر فرهنگ‌سازی، به هماهنگی میان سازمان نظام مهندسی، شهرداری و سایر دستگاه‌های مسئول نیاز مبرم دارد.

معاون عمرانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان، مقرر شد در راستای پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، کارگروهی تشکیل شود تا نحوه عملیاتی شدن صدور پیش‌پروانه ساختمانی را بررسی کند.

هژبری با بیان اینکه ماده ۵۵ قانون شهرسازی نظارت رعایت مفاد پروانه احداث بنا را بر عهده شهرداری گذاشته است، تأکید کرد: اگر کسی ساخت‌وساز خود را بدون پروانه، با تصرف زمین دولتی و خارج از نظارت سازمان نظام مهندسی انجام دهد، دستگاه‌های متولی باید با قاطعیت بیشتری با آن برخورد کنند.

وی با اشاره به تناسب نداشتن هزینه‌های صدور پروانه و هزینه‌های جرایم ساختمانی در ماده ۱۰۰ بر تسریع در صدور پروانه ساختمانی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد برخی با ساخت‌وساز غیرمجاز، سلامتی و ایمنی مردم استان را به خطر بیندازند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به ممنوعیت استفاده از ساختمان‌های ناایمن استان، تصریح کرد: هرگونه بهره‌برداری و استفاده از ساختمان‌های ناایمن ممنوع است و ساختمان‌های اداری ناایمن که در کمیته پایش استان شناسایی شده است باید اقدامات لازم توسط فرمانداران در راستای تخلیه، جابه‌جایی و ساماندهی آن‌ها انجام شود.

نظر شما