شناسهٔ خبر: 67278679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استانداری ایلام تاکید کرد؛

لزوم صدور پیش‌پروانه برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در ایلام

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام بر لزوم صدور پیش‌پروانه برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در ایلام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام صبح پنجشنبه در جلسه ساختمان‌های ناایمن و ساخت و ساز غیر مجاز در استان با حضور اعضا، عنوان کرد: برخورد قانونی با ساخت و ساز غیرمجاز در ابتدای عملیات اجرایی آن انجام شود.

وی افزود: با تقویت نظارت و پیشگیری، باید به گونه‌ای عمل کرد که از همان ابتدای پی‌کنی و ساخت فنداسیون، اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده نشود و این کار علاوه بر فرهنگ‌سازی، به هماهنگی بین سازمان نظام مهندسی، شهرداری و سایر دستگاه‌های مسئول نیاز مبرم دارد.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در استان، مقرر شد در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، کارگروهی تشکیل شده و نحوه عملیاتی شدن صدور پیش‌پروانه ساختمانی را بررسی کند.

هژبری ضمن یادآوری ماده ۵۵ قانون شهرسازی که نظارت رعایت مفاد پروانه احداث بنا را بر عهده شهرداری گذاشته است، تأکید کرد: اگر کسی ساخت و ساز خود را بدون پروانه و با تصرف زمین دولتی و خارج از نظارت سازمان نظام مهندسی انجام دهد، باید دستگاه‌های متولی با قاطعیت بیشتری با آن برخورد کنند.

وی ضمن اشاره به عدم تناسب بین هزینه‌های صدور پروانه و هزینه‌های جرایم ساختمانی در ماده ۱۰۰، بر تسریع در صدور پروانه ساختمانی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد برخی با ساخت و ساز غیرمجاز، سلامتی و ایمنی مردم استان را به خطر بیاندازند.

معاون عمرانی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ممنوعیت استفاده از ساختمان‌های ناایمن استان، تصریح کرد: هر گونه بهره‌برداری و استفاده از ساختمان‌های ناایمن ممنوع است و ساختمان‌های اداری ناایمن که در کمیته پایش استان شناسایی شده‌اند بایستی توسط فرمانداران اقدامات لازم در راستای تخلیه، جابجایی و ساماندهی آنها را انجام دهند.

نظر شما