شناسهٔ خبر: 67261829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل برق البرز: قطع برق خانگی نداریم اما پرمصرف ها در انتظار جریمه باشند

کرج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز اعلام کرد: طبق برنامه ریزی در اوج مصرف تابستان امسال قطع برق خانگی برای این استان پیش بیین نشده اما پرمصرف ها در انتظار جریمه و قطعی برق باشند.

صاحب‌خبر -

"مسعود خواجه وند" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای بخش های کشاورزی و صنعت مدیریت مصرف برق در نظر گرفته شده که واحدهای بخش کشاورزی همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ به مدت پنج ساعت باید مدیریت مصرف برق داشته باشند.

وی ادامه داد: در بخش صنعت نیز برای واحدهای تولیدی صنعتی با مصرف روزانه زیر۲ مگابات برق یک روز در هفته قطعی برق دارند و برای مصرف بالاتر از ۲ مگابات ،۲ روز در هفته پیش بینی شده است.

خواجه وند با قدردانی از همراهی بخش های کشاورزی، صنعت و تجاری با شرکت توزیع برق استان گفت : بخش تجاری البرز نیز ساعات معینی برای فعالیت کاری خود مشخص کرده که به کاهش مصرف برق کمک می کند.

کم مصرف ها جایزه می گیرند

مدیرعامل برق البرز: قطع برق خانگی نداریم اما پرمصرف ها در انتظار جریمه باشند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز اعلام کرد: مشترکان خانگی که الگوی مصرف را رعایت کنند ، جوایز ارزنده ای برای آنها پیش بینی شده است.

خواجه وند گفت : الگوی مصرف برای بخش خانگی ۳۰۰ کیلووات ساعت در چهار ماه گرم سال تعیین شده که اگر کمتر از این رقم مصرف شود خانوارها مشمول جوایز ارزنده ای مانند خودرو، رایانه ، لپ تاپ و امثال آنها در قالب قرعه کشی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز افزود: واحدهای مسکونی که ۲ برابر این الگو مصرف کنند اخطار دریافت خواهند کرد و هزینه مصرف برق آنها به نرخ نیروگاهی محاسبه می شود.

وی ادامه داد: مشترکان خانگی که میزان مصرف برق آنها چهار برابر الگوی مصرف باشد پس از دریافت اخطار کتبی نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد شد.

هوشمند سازی سیستم برق ادارات

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز اعلام کرد: هوشمند سازی سیستم برق بیشتر ادارات استان البرز موجب کاهش مصرف برق در دستگاههای اجرایی و اداری شده ضمن آنکه تغییر ساعت کاری ادارات در پایین آمدن مصرف انژری تاثیر گذار بوده است.

خواجه وند با بیان اینکه تعدادی از ادارات استان در ابتدای طرح مدیریت مصرف برق به علت مصرف بالا ، برق آنها به صورت موقت قطع شد،گفت : اکنون همکاری ادارات استان با شرکت توزیع برق در حد قابل قبولی قرار دارد.

شرکت توزیع برق استان البرز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

نظر شما